کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

درمان افسردگی(موج های افسردگی)



موج لشگرهای احوالت ببین...



نوشته : امین میرموسوی



فردی که دچار افسردگی است با به کار گیری مکانیزم هایی مرتب خود را در دور باطل تشدید افسردگی قرار می دهد .به گونه ای که مدام علائم افسردگی خود را مشاهده،کنترل و ارزیابی دقیق می کند. طبیعی است که ارزیابی ها به مرور زمان به قضاوت های منفی تر از خود منجر می گردد در نهایت فرد احساس می کند افسردگی اش دو چندان شده است. بنابراین فرد بیشتر "درخودفرو رفته" می شود.

طبیعی است که هر چه فرد افسرده در طول زمان بیماری، بیشتر متمرکز بر علایمی که تجربه می کند، باشد بیشتر ، خلق افسرده  و یا عاطفه منفی را احساس می کند.

به نظر می رسد در چنین حالاتی، روان ما ( از سویی تعقل ، وهم ، خیال و از سویی عشق و هیجان و خلق و مهر و عاطفه) امواج متعددی هستند  و هر آنچه که از واقعیت خارجی درک می کنیم به شکلی از این امواج در ذهن ما تبدیل می شود

پویایی های روان از همین شکل می یابد و در نتیجه آسیب های روانی نیز از این اختلافات شدید سطوح نشأت می گیرد. لذا ضروری است افرادی که چنن تجربه هایی را دارند برای درمان خود اقدام کنند تا خود را از دور باطل(مشاهده،کنترل و ارزیابی)رها سازند.

جان کلام از زبان دلنشین مولانا:


موج لشگرهای احوالت ببین


هر یکی با دیگری در جنگ و کین






تو که مرهم نه ای زخم دلم را....



تو که مرهم نه ای زخم دلم را....


نوشته :امین میرموسوی

(مدیریت کلینیک مشاوره)


در حال حاضر مشکلات ارتباطی زوج ها به شکل معناداری افزایش یافته است.

تنها یکی از دلایل این مشکل،مشکلات بین فردی است و یکی از اشکال مهم آن ،عدم حساسیت یکی از طرفین  و نداشتن نوعی همدمی، حسِ همدردی و یا در سطحی بالاتر- البته به تعبیر روان شناسان بزرگ - همدلی است.هر یک از این سطوح برای التیام روابط اثرگذار است.

اما چطور اتفاق می افتد؟

وقتی در دنیایی هستید که محبوب شما تمایل ندارد در آن دنیا و احساس با شما شریک شود یا تالمات روانی ناشی از واقعه ای شما را رنج می دهد ولی شریک زندگی تان بی توجه از کنار آن می گذرد و یا حتی کنایه ای یا زخم زبانی هم می زند کار به جایی می رسد که تو می خواهی فقط حرف نزند، سکوت کند زیرا او که مرهمی نمی گذارد پس عذابت هم ندهد، بهتر است.

روابط بین شخصی، نه تنها رفتار اجتماعی را شکل می دهند،بلکه بر احساس فرد از خود و دیگران نیز تاثیر می گذارند.

 در این بین،همدردی و یا در سطحی متفاوت، همدلی، عنصر مهمی برای روابط موفق در جامعه و به خصوص روابط زناشویی است چرا که در مواقع بحران و تنش های عصبیِ یکی از زوجین، این مهارت می تواند پاسخ عاطفی فرد به واکنش های عاطفی طرف مقابل باشد و امکان تجسم ادراک و افکار دیگران را فراهم سازد.

همچنین در صورت فراگیری ،نوعی توانایی است که فرصتی  برای تجربه هیجان های دیگری فراهم می کند و به زوجین امکان می دهد خود را با آنچه طرف مقابل او درباره وی فکر یا احساس می کند، هماهنگ سازد و به تعبیر اروین یالوم، از پنجره دیگری به بیرون نگاه کنند و به این طریق با پیرامون خود ارتباط برقرار کرده و از ابراز نسنجیده عواطف خود بپرهیزد.




 کلینیک مشاوره شرق تهران:02177249607  - 02177450159

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد20


استفاده از مطالب وبلاگ تنها با درج مشخصات نویسنده و درج شماره صدای مشاور بلامانع است