کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

اضطرابی که از پا در می آورد....



نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


اضطرابی که از پا در می آورد....




همه انسان‌ها هر از گاهی دچاراضطراب می‌شوند ولی این حس به تدریج می‌تواند افزایش یابد یا حالت مزمن پیدا کند برای همین معمولا می گویم اضطراب بیماری موذی است.

در حال حاضر اضطراب یکی از شایعترین انواع بیماری‌های روانی به شمار می‌رود و از جمله نشانه‌های آن می‌توان به از دست دادن بی دلیل آرامش، سرخوردگی، فشار یا رفتارهای عصبی اشاره کرد و در صورت تداوم، نشانه های جسمانی در فرد مبتلا ظاهر می شود و این مساله حتی روی سیستم قلبی عروقی تاثیر می‌گذارد. این یعنی خطر، به سادگی قابل درمان نیست و زمان می برد طبیعتا هزینه بیشتری برمی دارد. مگر اینکه صرفا انتخاب کنیم که تا عمر داریم دارو بخوریم.


کمی در مورد مغز مضطرب بدانیم؛


واکنش های اضطرابی می تواند به سرعت عملکردهای بخش جلو پیشانی مغز را متوقف کند. یعنی جایی که بیشترین توانایی های شناختی ما از قبیل  تمرکز، برنامه ریزی، تصمیم گیری، قضاوت و توانایی در بازیابی خاطرات را در بر می گیرد و  در شرایط آرامش یعنی وقتی همه چیز خوب پیش می رود قشر جلو پیشانی به عنوان مرکز کنترل عمل کرده و احساسات و انگیزه های ما را تحت کنترل در می آورد اما این بخش شدیدا به اضطراب و نگرانی های روزمره حساس است.

نوروفیدبک موجب می شود تا عملکرد مغز  به سطح مطلوبی برسد؛ بی دلیل نیست گفته اند خوشبختی، یعنی نظم در مغز. وقتی امواج مغزی در سطح مطلوبی از نظم باشند رفتار فرد اصلاح می شود، پاسخ او و تصمیم گیری هایش منطقی می شود، هیجان او کنترل شده در نتیجه مهارت حل مساله تقویت می شود.

هدف نوروفیدبک بهنجار کردن فرکانس های عصبی نابهنجار به وسیله افزایش آگاهی بر الگوهای EEG نرمال شده است.


البته این بخشی از کار است یقینا علایم بالینی مراجع وقتی از سوی درمانگر چک می شود برنامه ریزی لازم برای کاهش علایم منفی انجام می گیرد مثلا می دانیم که الگوی خواب یک شخص مضطرب باید اصلاح شود و تا نتیجه مطلوب از این بخش به دست نیاید، ادامه درمان بی فایده ست، بهداشت خواب مهم است و کیفیت آن سرنوشت روز بعد ما را رقم خواهد زد.



تلفن پذیرش کلینیک مشاوره شرق تهران: 02177249607  -- 02177450159


 

مشاوره در موفقیت شغلی


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

با "خودشناسی" از ریسک های بی مهابا پرهیز کنید


ویژگی هایی در انتخاب و نگهداشت شغل اهمیت دارد یکی از این ویژگی ها، رسیک پذیری است که گاه باعث موفقیت شغلی می شود و گاه باعث شکست.


من(مسئول کلینیک) بسیار شاهد بودم که افراد در سنین 25 تا 34 سال گرفتار ریسک های بی مهابا می شوند و مشکلات اقتصادی امروزه در کشور سبب شده تا میزان این اتفاق ناگوار افزایش یابد چه بسا اگر ازدواج کرده باشند شریک زندگی آنها متحمل وضعیت دشواری خواهد شد.


"ریسک بی مهابا" در آزمون های شخصیت شناسی گرفته شده از مراجعه کنندگان "جویای کار" یا کسانی که به دلیل شکست روابط زناشویی که عمدتا ریشه اقتصادی دارد مراجعه می کنند، بسیار بالاست.


از این رو توصیه می کنیم برای ورود به عرصه شغل و "نگهداشت حرفه" زمان هر تصمیم گیری، از: مکث(به تعویق انداختن اجرای تصمیم)، مشورت، بررسی همه گزینه ها ، استفاده از مهارت حل مساله و سپس اجرای تصمیم استفاده کنید.


پذیرش کلینیک: 02177249607


 مشاوره تلفنی کشوری: 9099071164

اضطراب ، اضطراب می آورد




میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


اضطراب ، اضطراب می آورد


اگر مطالب قبلی را خوانده باشید یا به هر شکلی اطلاعات عمومی خوبی در مورد اضطراب داشته باشید با ویژگی های اضطراب آشنا شده اید. اما این بار خیلی کوتاه به ویژگی دیگری از اضطراب می پردازیم.

 

اضطراب، اضطراب می آورد؛ اضطراب و فشار روانی ممکن است به چرخه ای معیوب و تکرار شونده تبدیل شود. برای مثال، دانش آموزانی که نزدیک امتحان خیلی مضطرب می شوند و از نگرانی اینکه امتحانشان را خراب کنند نمی توانند درس هایشان را مرور کنند، و متمرکز مطالعه باشند؛ ناگهان متوجه می شوند که درسشان را نخوانده اند درحالی که زمان از دست رفته و چیزی به امتحان نمانده ؛ این امر باعث می شود که بیشتر نگران و مضطرب شوند و بیشتر وقتشان را صرف افسوس خوردن و حرص زدن می شود. اگر ادامه پیدا کند، گریه و به خواب نرفتن و از خواب پریدن از نشانه های مهم اضطراب می شود.

 

بارها در بین مراجعانم دیدم که نگران تجربه اضطرابی که در گذشته برایشان اتفاق افتاده هستند؛ بنابراین گاهی هم نگرانی درباره اتفاق بعدی یا حمله اضطرابی بعدی هم باعث ادامه اضطراب می شود. مثلا با خودمان می گوییم اگر مثل دفعه قبل به شدت مضطرب بشم چی؟

 

 این فکر اگر قابل کنترل نباشد و ادامه پیدا کند می تواند فرد را از نظر فکری و هیجانی بهم بریزد. این افراد می بایست سریعا برای دریافت کمک از متخصص اقدام کنند.


 

پذیرش کلینیک:02177249607 


مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164


(تماس همه روزه و ایام تعطیل از ساغت 9 صبح الی 11 شب از تلفن های ثابت تهران و شهرستان)

درمان تخصصی اضطراب

میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


سلام 

سعی کردیم  با برنامه تخصصی  درمان و آموزش کنترل اضطراب برای مراجعه کنندگان به همراه سی دی های آموزشی منتشر شده در این کلینیک که به فاصله های زمانی بین جلسات به مراجعه کنندگان داده می شود راهنمای خوبی باشیم برای درمان مشکلات اضطرابی شما؛

شما وقتی در چرخه ی درمان این کلینیک قرار می گیرید از "پکیج سلامت در 5 گام" برخوردار می شوید که به صورت رایگان دراختیارتان قرار می گیرد. محتوای این بسته شامل: 


1-دفترچه خودآموز

2-آموزش آرام بخشی(CD)

3- کاربرگ

4-اجازه ندهید اضطراب آزارتان دهد(CD),

5-بروشور


 لازم به ذکر است که آثار صوتی ما در فضای مجهز صدابرداری خودمان ویرایش می شود و نسخه های بروز تری از آن متناسب نیاز هر مراجع تهیه گردد. 

-کسانی در جلسات درمان نمی توانند حضور داشته باشند ولی تمایل دارند از این بسته آموزشی استفاده کنند با کلینیک تماس حاصل نمایند.



تماس با کلینیک: 02177249607


صدای مشاور: 9099071164


تماس از  تلفن های ثابت تهران و شهرستان همه روزه و ایام تعطیل