کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

مشاوره ازدواج

نوشته : میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



مشاوره ازدواج


یک نکته از هزاران نکته پیش از ازدواج


این روی سخنم با خانم هاست، اگر دوره آشنایی را با کسی آغاز کردید که در پاسخ به این اظهار نظر که بهتره: برویم پیش مشاور؛ می گوید: مشاور نمی فهمه... من خودم بهتر از هر کسی می فهمم یا اینکه بعضی آقایان می گویند ما دو تا آدم عاقل، نیاز به مشورت نداریم...

 

از این افراد حذر کنید و در فرایند آشنایی یک امتیاز منفی برای او حساب کنید. 

من که مشاور هستم در برخی تصمیم گیری های مهم به همراه همسرم به مشاوری دیگر مراجع می کنم اینکه کسانی که در این رشته تحصیل نکرده اند، با وجود اینکه تحصیل کرده اند و لیسانس و فوق لیسانس  و دکتری همین مملکت هستند، چطور با این قاطعیت و اعتماد به نفس هر گونه مشورتی را رد می کنند، جای شگفتی دارد و افراد خطرناکی هستند.

 

اهمیت این موضوع زمانی روشن می شود که مثل این روزها که خانم هایی تماس می گیرند و از مشکلات خود در رابطه با همسر می گویند و در ادامه این جمله را می شنویم که شوهرم مشاور را قبول ندارد و همکاری نمی کند.

 

متاسفانه پاسخ ما این است که از همکاران ما انتظار کمک نداشته باشید.

 

پس برای این که این جمله مایوس کننده را از ما نشنوید تقاضا دارم:

 

 حس همکاری و مشارکت، قدرت تأمل در پاسخ دادن، نه پاسخ عجولانه دادن در طرف مقابل را بسنجید. 

هیچ کدام ما از مشورت بی نیاز نیستیم حتی اگر طرف مشورت دهنده تبحر نداشته باشد و نتیجه خوبی نگیریم اجازه نداریم این طور قضاوت کنیم که همه مشاوران خوب نیستند و ...

 

به هر حال باز هم تاکید می کنم از انتخاب افرادی که خود را بی نیاز از مشورت می دانند به عنوان همسر بپرهیزید.

 


 

  کلینیک مشاوره شرق تهران: 77249607--77450159


نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20

چه موقع برای اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کنیم؟

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


چه موقع برای اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کنیم؟


وقتی اضطراب ادامه پیدا کند به تدریج به نشانه های تهدید واکنش نشان می دهید زود از جا می پرید در واقع به هر موضوعی عکس العمل نشان می دهید، این شرایط اگر برای مدتی حتی کوتاه ادامه پیدا کند به دنبال آن خستگی و ناامیدی احساس می شود.


معنا و لذت بسیاری از اهداف برای شما ضعیف می شود، انرژی کمتری احساس می کنید بنابراین شدت احساس های ناخوشایند و منفی زیاد می شود با مشکلات اضطرابی روی جزئیات ناچیز و مسائل بی اهمیت بیشتر تاکید می کنید و ذهنتان رها نمی شود و مرتب در حال تفسیر مشکلات و افکارهای تکرار شونده می شود. ادامه این شرایط یقینا روی روابط شغلی و زناشویی اثر می گذارد. دیر یا زود یا کارفرما از بی دقتی شما شکایت می کند یا همسرتان از آستانه تحمل پایین و عکس العمل های سریع شما شاکی خواهد بود.


بنابراین توصیه می شود تا اینجا اگر همه این علائم را تجربه می کنید و بیشتر مواقع درگیر آن هستید لازم است در اولین فرصت به متخصص مراجعه کنید چون اوضاع و احوالتان خوب نیست.


پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور: 9092301285

هنوز نگرانی....؟



میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



هنوز نگرانی....؟



یک شخصِ نگران استاد خوبی است.

او آمادگی کافی برای روبه رو شدن با بدترین ها را دارد. چه بدترین هایی که در فال قهوه خود پیدا کرده است چه بدترین هایی که در شایعه ها شنیده است. حتی در مورد نشر اخبار روز؛


اخبار وقایع روز مثل شنیدن در مورد شیوع بیماری آنفلانزای خوکی و احتمال بالا رفتن مرگ و میر هم می تواند در مورد اشخاص مضطرب به شدت اثرگذار باشد.


در مورد نگرانی در همین وبلاگ صحبت کردیم باز هم مرور می کنیم.

تلاش برای آمادگی در برابر احتمال های بد یا تهدید کننده ، نگرانی نامیده می شود.

ممکن است گاهی احساس خوبی باشد بدون شک آمادگی چیز بدی نیست اما زیاده روی در آن طوری که بیقراری مداوم به همراه داشته باشد یا به نحوی روال زندگی شما را مختل کند و هر روز یا بیشتر اوقات در ذهن شما کشمکش موج بزند، اصلا خوب نیست.

زیرا احساس می کنی زنجیره ای از افکار تکراری و غیر قابل کنترل که توجه اش به سمت پیامدهای منفی در آینده است در ذهنت موج می زند. 

می شود گفت وقتی نگران هستی، راه حل های مختلف را پیرامون حوادث در ذهن خود مرور می کنی که چندان حاصلی ندارد و تمام شدنی نیست.


توصیه می کنیم حتما اضطراب و نگرانی خود را کنترل کنید زیرا اگر کنترل نشود:


- نگرانی توجه شما را معطوف به تهدید و خطر نگه می دارد.


- کم کم احساس درماندگی می کنید زیرا کنترل آن سخت به نظر می رسد.


- حس ابهام همچنان به قوت خود باقی می ماند زیرا نگرانی معطوف به آینده است  و حتی من که مشاور هستم کنترلی روی آینده ندارم پس تصمیم می گیرم به تکرار ذهنی آنچه که حاصل مثبتی ندارد، نپردازم.


..... شما هم همین کار را بکنید.



تلفن پذیرش: 02177249607