کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

وقتی مهارت های گفتگو ضعیف است




نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



وقتی مهارت های گفتگو ضعیف است 


چه اتفاقی می افتد؟


صدایت از همسرت بلندتر می شود، فراموش می کنی، شاید نمی خواهی بدانی که تو مرد هستی و قرار نیست با "فریاد" و "برچسب زدن" صحبت کنی؛ حتی اگر خانم تو شخصی است که سر تا پا ایراد دارد. 

پس توپ را در زمین او نینداز.


وقتی مهارت های گفتگوی همسران ضعیف است، حاشا می کنی، منکر کاری که کردی می شوی؛

 در این صورت در گفتگو با همسرت در حالی که رو به روی هم نشسته اید این عبارت اعتراض گونه از طرف مقابلت بیان می شود: عزیزم برای یک بار هم که شده صادق باش!


جلو مشاور هم معلق بازی!

اگر نخواهی مشکل خودت را قبول کنی و کمی بالغانه به موضوع نگاه کنی، کم کم سر و کله " نعل وارونه" هم پیدا می شود یا در حق مشاورت یا در حق همسرت! همسرت و مشاور هر دو با این رفتار آشنا هستند بهتر است از این " تــز" استفاده نکنی.


اگر دستت " رو" بشود نتیجه مشخص است یا کلینیک را با اعتراض و به بیراهه کشاندن بحث و قبول نداشتن فرایند مشاوره ترک می کنی یا می پذیری!

راه دوم را توصیه می کنم، "بپذیر" خود را مقبول تر نشان می دهی و با شهامت؛ حالا توپ در زمین توست.

 

 

پذیرش کلینیک:02177249607


عقل کل بس است؛ خانم ها رو سفید از آب درآمده اند!!!

 


نوشته: میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)



عقل کل بس است؛ خانم ها رو سفید از آب درآمده اند!!!

 

این روزها بگو و مگو و مشاجره بین زن و شوهر ها حکایت از ماجرایی تازه دارد، حالا دیگر عامل بیشتر نزاع های خانوادگی، آقایان هستند. بله صحبت از نزاع است نه صحبت منطقی، نه بحث عاقلانه؛ بماند که فقط کلام نیست که این روزها از عفت خارج است، طرز رفتارت هم که بدون مطالعه و آگاهی است از عفت خارج شده؛"چهاردیواری اختیاری" به معنی هر کاری و هر طور رفتاری نیست.


اگر نقطه ضعف نشان دهی اول سراغ سطح تحصیلاتت نمی روم بلکه درک تو را از فرهنگ می سنجم، همین که اهل مطالعه نباشی، خودش یک امتیاز منفی است، فرقی نمی کند چه قدر کتاب می خوانی، بخوان چه کمتر از من چه بیشتر؛


- جامعه از تو نمی خواهد کتاب بخوانی، به هزار و یک دلیل، اما تو فریب نخور. نگو به چه درد می خورد؛ بخوان و  فکر کن. چیزی که از تو سالهاست گرفته شده و تو این را هم متوجه نشدی. اصلا به همین دلیل که اقساط زیادی داری و صبح تا شب باید بدوی تا چک هایت پاس شود و قسطی برایت پرداخت نشده باقی نماند، قرار است که باعث شود تو کتاب نخوانی و ندانی «فرهنگ گفتگو و مذاکره» یعنی چه

 

از مطالعه قرار نیست این نتیجه را بگیرم که علم بهتر است، اما می خواهم نتیجه بگیرم که فرهنگ مطالعه، فرهنگ درست حرف زدن است و در عین حال بالغانه خواسته ها و احساسات خودت را بیان کردن.


وقتی به عنوان یک مرد به همسرت می گویی من از مشاور بیشتر می فهمم، دقیقا به آگاهی تو شک دارم. برایت متاسفم و آن خانمی که فریب تو را خورد و حالا یک تنه باید زندگیت را جمع کنم وقتی همکاری نمی کنی.

 

از در که وارد کلینیک می شوی با اولین نشست و برخاستت دستم می آید چند مرده حلاجی.

 

-جالب است همین آقایان که فرقی ندارد مهندس هستند یا نه، بارها شده چنان به اطرافیان خود مشورت می دهند اعم ازمحرم و نامحرم که من که در این حرفه تحصیل کرده ام به خود اجازه نمی دهم در هر شرایطی و به هر کسی راهنمایی دهم.


عقل کل بس است؛ خانم ها رو سفید از آب درآمده اند!!!


صدای مشاور تهران: 9092301285


مشاوره تلفنی تهران و شهرستان: 9099071164

 


آموزش و مشاوره پیش از ازدواج در تهرانپارس




مشاوره های پیش از ازدواج در این کلینیک



 به صورت جلسه های فردی و زوج به همراه آزمون به صورت زیر برگزار می شود:


- یک جلسه حضور زوجین، دو جلسه آزمون از هر دو نفر و یک جلسه تحلیل و پاسخ


- در صورت نیاز به آموزش( بنا به تشخیص) برگزاری یک جلسه آموزشی برای زوجین.


بابت هزینه این برنامه و پذیرش تماس بگیرید:


02177249607


صدای مشاور تهران و شهرستان:9099071164

اینستاگرام: Moshaver_e_rooz

مدیریت استرس و افسردگی در بیماران کوشینگ

 

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

مدیریت استرس و افسردگی در بیماران کوشینگ


 زیادی کورتیزول در بدن باعث بیماری کوشینگ می شود. این بیماران دچار چاقی تنه، گرد شدن صورت، فشار خون و قند بالا می شوند، پوستشان نازک می شود و این موضوع باعث سرخی صورت می شود.همچنین دچار بدخوابی و افسردگی شده و در زنان پرمویی و تغییرات عادت ماهانه آزاردهنده می شوند و بسیاری علایم دیگر

کورتیزول یکی از مهم ترین هورمون های بدن است که از غده فوق کلیه ترشح می شود. ترشح این هورمون در شرایط استرس مثل بیماری و فشارهای روحی زیادتر می شود و این دقیقا یکی از نقطه ضعف های ابتلا و یا تشدید بیماری هورمونی کوشینگ در زنان است که اگر نتوانند آن را مدیریت کنند درگیر چرخه معیوب و تکرار شونده ی افزایش کورتیزول که باعث افزایش استرس می شود و افزایش استرس منجر به افزایش کورتیزول می گردد.

در این میان مشکل دیگر افکارها و رفتارهای زنان مبتلا هست پس از ابتلا وقتی به کلینیک مشاوره مراجعه می کنند بسیاری ازآنها درگیر افکار ناراحت کننده هستند به تدریج برای اینکه عکس العمل مردم آنها را ناراحت نکند از مواجهه با مردم و مراسم و مهمانی ها اجتناب می کنند. این خود یکی از شرایطی است که منجر به شدت گرفتن نشانه های افسردگی می شود. این گروه از خانم ها از حرف های مردم و خانم های دیگر در مورد تغییرات ظاهری شان به هم می ریزند و دچار تنش می شوند.

- تغییر سبک زندگی

- شناخت درمانی

- تکنیک های آرام بخشی، کمک به کاهش و مدیریت نشانه های افسردگی و اضطراب این گروه از خانم ها می شود توصیه می کنیم هر چه سریعتر برای مدیرت هیجان های ناراحت کننده خود اقدام کنید. 


پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور: 9092301285

در دوره آشنایی به چه نکاتی توجه کنیم(1)؟


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



نقش جذابیتهای فوری و ظاهری در ازدواج


وقتی در کلینیک ارتباط هایی را که در سن کم به ازدواج منجر می شود  بررسی می کنیم متوجه می شویم سهم جاذبه های فوری در دوره آشنایی بسیار قابل توجه است ارتباط هایی که با اولین نگاه شروع شده وادامه پیدا می کند، وابستگی ایجاد می شود، خانواده ها کار را تمام می کنند و حالا مشکلات تازه شروع می شود...

 درسته که این ایام، شیرین است اما یادتان نرود که باید حداقل دو برابر زمانی که به شوخی کردن و رابطه جنسی می گذرانید به گفتگو و شناخت نسبت به یکدیگر صرف کنید.


جدی نگرفتن رابطه، نداشتن تجربه، سن کم و جاذبه فوری، دردسر ساز است و مشکل فوق را ایجاد می کند.


یکی از مهم ترین اشتباهاتی که به هنگام انتخاب همسر مرتکب می شویم قضاوت عجولانه و تحت تاثیر قرار گرفتن در نگاه اول است.

جاذبه نباید تنها بر اساس قیافه و ظاهر نامزدتان/ همسرتان باشد، بلکه باید برخاسته از احساس شما، هنگامی که با او هستید ، باشد به همین دلیل جاذبه ای که تدریجی باشد عملا اصیل تر و واقعی تر است چرا که برخاسته از کلیت شخص است و نه تنها تیپ جسمانی او یا خوش هیکل بودن، خوش استیل بودن، تحریک آمیز بودن.


از طرفی مخالف این نیستم که شریک شما از نظر جنسی تحریک آمیز نباشد.

بیوشیمی جنسی باید میان شما و نامزدتان حتما به شکلی وجود داشته باشد تا رابطه شما از یک دوستی ساده متفاوت باشد این ویژگی باعث می شود ارتباط شما از نظر جسمانی و عاطفی پیوند قوی تری بخورد.

در کنار جاذبه تدریجی، داشتن یا نداشتن تفاهم را محک  بزنید، تفاهم در زمینه سلیقه، خلق و خو؛ توانایی درک و فهم همدیگر


بیشترین تفاهم، جاذبه احساسی و فکری بیشتری ایجاد می کند.


تلفن پذیرش کلینیک:02177249607  -- 02177450159


نشانی: میدان رسالت خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد  از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5- واحد 20


بخش درمان اضطراب بزرگسالان


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


بخش درمان اضطراب بزرگسالان

در این کلینیک برای اضطراب شما برنامه های متعددی داریم  که  پس از گفتگو و بررسی  وضعیت شما و تشخیص، اطلاعات لازم به این ترتیب ارائه می گردد:

- تشخیص و راهنمایی های لازم به منظور کاهش نشانه های اضطراب در جلسه نخست

- معرفی شیوه های درمانی مختلف اضطراب در این کلینیک و سایر کلینیک ها به همراه  برآورد میزان هزینه ها.


نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت و 

میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20


پذیرش حضوری: 02177249607