کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

مهارت های کنترل هیجان

میرموسوی( موسس و مشاور کلینیک)


لطفا کاری کنید....


لطفا مهارت های کنترل هیجان را هر چه سریع تر بیاموزید. اوضاع رفتار و روان مردم خراب است و به زیر خط فقرِ سلامت آمده است. هر چه قدر به جامعه و مشکلات آن ربط داشته باشد سهم اشخاص در حفظ سلامت مهم است که من آن را در مراجعان نمی بینم. دعوا ها بیداد می کند چه در خیابان، چه در زیر یک سقف. اگر آستانه تحمل شما خیلی زود و به دفعات پایین می آید و واکنش های تندی نشان می دهید که منجر به آسیب(توهین، صدمه جسمانی) به اطرافیان یا ارباب رجوع  یا در حین رانندگی با سایر راننده ها می شود می بایست از متخصص کمک بگیرد.

خلاصه این که خودتان را رها نکنید به امید اینکه چک تان پاس شود اعصابتان راحت می شود، بعد از اقساط مسافرت می روید و از این قبیل. از هر برنامه مفیدی که به کاهش سطح تنش کمک می کند استفاده کنید.


پذیرش کلینیک: 02177249607

نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت و میدان صدم 

ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20

مهارت های گفتگو با همسر

 

میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)

هیچ چیز جای گفتگو را نمی گیرد


از رد و بدل کردن پیامک خسته شدم، هر وقت که رابطه ی مان مبهم بود یا اتفاقی می افتاد کارمان شده بود نوشتن در تلگرام و فرستادن پیامک. خودخواهانه لحن را هم در متن پیام می خواندیم و قضاوت می کردیم و احساس هایمان بالا و پایین می شد. خنده دار بود و مضحک؛ یکی اون می نوشت، یکی من، یکی اون....؛ آنقدر که گوشی را یکسره باید شارژ می کردم. 

به سن خودم نگاه کردم و موهایی که از همان جوانی رنگ سپیدش خودنمایی می کرد و هر بار که می دیدمش انگار زنگی را به صدا در می آوردند.


این بار گوشی را برداشتم تا زمانی و مکانی را هماهنگ کنم؛ دلم گفتگو می خواست.


گفتگو شفاف و واضح است؛ لحن و منظورت در حرف زدن پیداست، می نشینیم چشم در چشم نگاه می کنیم، شهامت یکدیگر را محک می زنیم.  در گفتگو، دو دوتا، چهارتا می شود نه کمتر و نه بیشتر، حساب دلمان صاف می شود پس ارزشش را دارد. و اگر "مشترک مورد نظر" وارد گود نشد.....، باز هم حساب مان صاف می شود !


https://www.facebook.com/roshangari.cs


مهارت های گفتگو ی همسران


میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


گاهی زندگی فقط به یک گفتگوی خوب بند می شود، یک گفتگوی خوب تکلیف رابطه را روشن می کند یا بند دلت پاره می شود یا قرص و محکم می ماند؛ چه در کافه چه در خانه؛ مهم رو به رو نشستن و چشم در چشم صحبت کردن است. بس است دیگر اگر با خودت در کافه خلوت کردی و آرامشت شد سیگاری و فنجان قهوه ای؛ این بار سیگار و فنجان و تنهایی روح تو را می گیرد، حتی این رفتار با داستان "غار" که مریخی ها دم از آن می زنند فرق دارد کمکی نمی کند بلکه شهامتت رنگ می بازد، اعتبارت دود می شود.


درست است که گفتگو مواجه شدن با واقعیت ها هم هست، گاهی سخت است اما مواجه شو. زیر یک سقف زندگی کردن زورآزمایی نمی خواهد، منطق می خواهد، کار سختی نیست، باور کن؛ از دعوا و زورآزمایی راحت تر است. گفتگوی خوب یعنی گوش کردن دقیق، توجه به احساس های کلامی که می شنوی، کالبد شکافی انتظارها و خواسته ها و اهمیت دادن به آن.


در گفتگو  تن صدا، ژست، بلندی صدا، استفاده از کلمه های مناسب یا نامناسب و تماس چشمی آزموده می شود نه قدرت بدنی.

گاهی زندگی فقط به یک گفتگوی خوب بند می شود.....


 

با این شماره فاصله ام به تو نزدیک است: 9099071164


پذیرش: 02177249607


https://www.facebook.com/roshangari.cs


محک یا حماقت




میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


محک یا  حماقت


"وقتی یک دیوانه سنگی را به درون چاه می اندازد، هزار عاقل هم نمی تواند آن را دربیاورد"


زرنگی زیاد یا "خود را با تجربه نشان دادن" در بسیاری مواقع دردر ساز است چه حتی از سوی برخی متخصصان در سایر کلینیک ها.

به نظر می رسد عکس فوق بهانه خوبی باشد تا نتیجه این راهنمایی ها را نشان دهد

دو نفر با هم رابطه ای را آغاز می کنند. پسر وقت زیادی می گذارد به نظر بسیار عاطفی است، طی یک زمان مشخص و هر روز تماس تلفنی برقرار می کند گویی در تعبیر عامه او هم "وا داده است" و بسیار داغ است و چه بسا فروکش کند. البته این تعبیر درست نیست اما دعوت می کنم ادامه ماجرا را بخوانید متوجه می شوید برخی با ظاهری "بالغانه گرفتن" سعی می کنند خود را پخته نشان دهند.

همین باعث می شود خانم به توصیه ی متخصصی به رابطه بگوید "نه"


چرا؟ پاسخ ساده است اما در ظاهر پوششی از تجربه به روی خود دارد. ظاهرا فرد "متخصص نما "جواب داده است: جواب رد بده تا ببینی طرف مقابل تو از کوره در می رود یا خیر؟ اگر بهم ریخت به درد ازدواج نمی خورد. مچش را گرفتی.

این پاسخ خطرناک می تواند حوادث زیادی را رقم بزند شاید منجر به خودکشی شود؛ می تواند منجر به فحاشی و مشاجره های بسیار بدی شود؛ چه بسا دامنه درگیری را گسترش دهد. که البته پرونده های جرائم، این موارد را هم در بر می گیرد. این اتفاق ها به دلیل تاثیر مخرب هیجان ناشی از هیجان عشق است که گاه باعث می شود شخص شیفته (با یک دل نه، صد دل) نتواند واکنش های خود را به موقع کنترل کند.


"جواب رد دادن و حال بد طرف مقابل" لزوما نشان نمی دهد که رابطه امتحان خود را پس داده و خانم خود را از رابطه کنار بکشد و خود را پیروز بداند. تنها چیزی را که می تواند ثابت کند همین واکنش طبیعی فیزیولوژی مغز است!


این جمله را بارها شنیده ام: "شما دو نفر گفتین ، خندیدین و خوش گذشته بهتون حالا امتحانش کن ببین چطور واکنش نشان می دهد." و بارها به دنبال بیان این جمله ی" والدگونه" و محک زدن یک مرد توسط خانم یا بالعکس چنان دعوایی در عمل اتفاق افتاده که جمع کردن آن توسط یک یا چند مشاور هم امکان پذیر نبوده است و دو نفر چنان لطمه ای خوردند که قید ازدواج را زده اند. اگر می خواهید کسی را محک بزنید،

- حتما باید معیاری داشته باشید؛

- دست روی دکمه های حساس طرف مقابل گذاشتن، به دنبالش آرامش نیست.

- این سوءاستفاده است؛

- خودتان را خوب بشناسید. شاید شما به شدت عصبی هستید و در ذهن طرف مقابل تان این طور شناخته شده اید. وقتی آستانه تحمل یک مرد یا زن را در چنین شرایطی می سنجی شاید در ذهن او" بیمار بودن" تو تایید بگیرد و چه بسا در آینده برای اعتبار تو هم بد شود و شاید اتفاقا یک شخص از این امتحان احمقانه- به باور تو- سربلند بیرون بیاید اما از فردا او باشد که به تو می گوید نه!

این روزها در این جامعه بسیاری از افراد آستانه تحملشان پایین است ما چندان سطح مناسبی از سلامت روان در زندگی مان نداریم. توصیه می کنم ناشیانه دست به کار نشوید.

 

 تلفن پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور تهران و شهرستان: 9099071164

صدای مشاور تهران: 9092301285

(تماس از تلفن ثابت بدون پیش شماره همه روزه و ایام تعطیل)


 

ضعف در مهارت های زناشویی


                         کسی که طعم زبان عسل نمی فهمد 

                        تو هرچه هم که بخوانی غزل نمی فهمد

 

به بهترین زبان و واضح ترین شکل با بعضی ها گفتگو کردن گویی آب در هاون کوفتن است. یکی از مسائلی که در روابط پیش از ازدواج بسیار اهمیت دارد توانایی درک مسائل زناشویی، یعنی زن شناسی و مرد شناسی خیلی خوب، توانایی صحبت و مدیریت گفتگو و چالش در ارتباط است که متاسفانه در نسل جوان یا وجود ندارد یا بسیار ضعیف است و از همه بدتر برای یادگیری آن هیچ تلاشی هم صورت نمی دهند.


 وقتی زوجی پس از مشاجره و دعوا به من یا سایر همکاران مراجعه می کنند من (نویسنده و مشاور) بارها و بارها به تجربی ترین و واضح ترین شکل ممکن صحبت می کنم اما در برخی افراد هیچ اثری ندارد و ظاهرا باید صبر کرد سرشان به سنگ بخورد که ممکن است تجربه تلخ و غیر قابل جبرانی باشد.

تحصیلات پایین، سواد فرهنگی پایین خانواده ها، نوع فعالیت شغلی آقایان، ویژگی های شخصیتی که می تواند یک شخص را برای تجربه زناشویی آماده کند یا برعکس عدم آمادگی را نشان دهد از جمله مهم ترین ویژگی هایی است که در تست ها ی قبل از ازدواج و جلسه ی نخست با یک مشاور قابل بررسی است.


به خانم ها توصیه می کنم اگر با مردی وارد رابطه شدند که مشاوره و آموزش یا سنجش شخصیت و آموزش مهارت های ارتباطی را قبول نداشتند و با این جمله معروف مواجه شدند که: ما خودمان بیشتر از مشاور می فهمیم و یا من مشاوره و روانشناسی رو قبول ندارم- که البته گاها خانم ها هم بیان می کنند- به طور جدی در ورود به رابطه یا ادامه رابطه تجدید نظر کنند! چون چالش های زناشویی نسل جوان یقینا نیاز به مشورت دارد.

 

پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور: 9099071164

تست و ارزیابیِ شخصیت در ازدواج


تست و ارزیابیِ شخصیت شما


                   - فرصتی برای تحلیل شخصیت خود


                       - کمک به خودشناسی در ازدواج و ارتباط صمیمیی و پایدار



تماس برای پذیرش: 02177249607


اینستاگرام: Moshaver_e_rooz

ضعف مهارت های گفتگو(2)


میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


بیا بریم" رو در رو" کنیم


متاسفانه ضعف در گفتگو بین زن و شوهران جوان همچنان از مهم ترین مشکلاتِ مراجعان من در کلینیک است که وقتی دچار بحرانی می شوند در رفتارشان کاملا آشکار است و منجر به دعواهای بدی می شود. یکی دیگر ازاین ضعف های گفتگو در بین زن و مرد اصطلاح "رو در رو" کردن است، حتما شنیده اید! 

 وقتی مشاجره بین دختر و پسر بالا می گیرد و یکی از طرفین، برخی حرف ها یا رفتارهای خود را انکار می کند یا وقتی پای شخص سومی وسط است برای گرفتن شاهد یا اثبات مقصر بودن به این روش روی می آورند؛ نوعی تهدید، مقصر ساختن دیگری، یا برعکس اثبات بی گناهی خود ، از اهداف این ترفند است.


این روش غالبا جز بالا بردن تنش، ایجاد ناامنی و بر هم خوردن زندگی زوج یا خانواده ای دیگر حاصلی ندارد این رفتار از الگوی بحث سالم پیروی نمی کند.

 اگر آنقدر در یک رابطه نشانه های بی اعتمادی یا دروغ وجود دارد که نیاز می بینیم اصطلاحا "رو در رو" کنیم تنش به مرحله جدی رسیده و دیر یا زود احتمال بهم خوردن رابطه وجود دارد توصیه می شود از این کار خودداری کرده و خانواده را به محکمه و تشخیصِ مشکلاتِ رابطه را از طریق "شاهد گرفتن" حل و فصل نکنید و از متخصص کمک بگیرید.


پذیرش کلینیک:02177249607

اینستاگرام: Moshaver_e_rooz

راهنمای ازدواج و زناشویی


نوشته: میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


 مجرد بمان یا دنیای زنانه / مردانه را بپذیر 


نحوه برقراری رابطه مهم است وقتی به درون رابطه می روی دیگر مجرد حساب نمی شوی، یا مجرد بمان یا دنیای جنس مخالفت را بپذیر، تحقیر نکن، طوری رفتار نکن که گویی حاضر نیستی همکاری کنی که تافته جدا بافته ای از زندگی مشترک هستی؛

وقتی به قصد ازدواج وارد رابطه می شوی لج بازی را کنار بگذار، غرور جایگاهی ندارد، چشمت را باید به رو خیلی چیزها ببندی اگر نه، سنگ روی سنگ بند نمی شود.

اگر فکر می کنید در ارتباط و گفتگو با همسر می توانید حرف خود را با جنجال به کرسی بنشانید، تهدید کنید، قشرق بپا کنید، ارتباط کلامی را آلوده کنید، من حرفی ندارم انجام دهید اما بدانید دیر یا زود نتیجه عکس خواهید گرفت شما نمی توانید کسی را شبیه خود کنید نمی توانید کسی را مطیع سازید؛

و بر عکس هر چه منطق قوی تری داشته باشید در کنار درک احساسات همسرت، کمک می کند تا نسبت به شما مهربان تر و انعطاف پذیر تر باشد.

در غیر این صورت تنها می شوی، هم تو و هم همسرت؛ 

نزد من می آیید و خانم گله می کند از ارتباطی که فقط سکس هست و هیچ کلامی ، مدیریتی و عاطفه ای وجود ندارد.

خب این که نشد ازدواج مرد حسابی، این کار را همه انجام می دهند چرا اصلا ازدواج کردی؟

این ارتباط را به روش های دیگر هم می توانستی انجام دهی! تو زناشویی را پذیرفتی که اگر قرار است از سکس لذت ببری و لذت بدی، با این شرط که قوانین رابطه ی پایدار با همسرت را بلد باشی همه اش به سکس ختم نمی شود.

از این جا به بعد می گویم به بخش مردانه خوش آمدین لطفا پس از یک جلسه مشترک آقا و خانم، آقایان تنها به کلینیک بیایند تا کمی بیشتر در این باره گفتگو کنیم.


 پذیرش کلینیک: 02177249607