کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

چمدان سفر شما چه دارد؟


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

چمدان سفر شما چه دارد؟


هر وقت ایام تعطیلی پیش رو است منتظر مشاجره های زناشویی و به دنبال آن مراجعه حضوری هستیم. تنها مشاوری هستم که مایلم بدانم در چمدان سفر شما چه وجود دارد.

البته کاری به وسایل شخصی شما ندارم فقط به نظر می رسد چیزی از ملزومات سفر برای خودتان کم نمی گذارید. البته جالب این جاست که اگر چیزی را فراموش کنید چنان آهی می کشید که گویی نقصی غیر قابل جبران اتفاق افتاده که بدون آن لذتی نمی برید. اما اینکه از تجهیزاتی که به حل مشکلات ارتباطی با همسر و مادر شوهر و سایر چالش های غیر مترقبه می پردازد چه همراه دارید؟ چشمم آب نمی خورد چیزی همراه تان باشد.

کار به جایی می رسد که به بعضی مراجعان می گویم اکنون که تازه مشکلات شما فروکش کرده فعلا سفر نروید! ظاهرا این روزها مسافرت مصداق دیگری دارد و سفرهای زیاد  نه تنها به پخته شدن هر خامی کمک نمی کند که گاها به از هم پاشیدن زندگی ها کمک می کند. 

مسافرت چند خصوصیت دارد که به اتفاق های بد هم دامن می زند: یکی اینکه بسیاری از حوادث و برنامه ها قابل پیش بینی نیست. دوم اینکه، معمولا خانواده های طرفین حضور دارند و این مورد به ایجاد حاشیه ها کمک می کند. سوم اینکه مشکلات سفر و تغییرات آب و هوایی به تغییر خلق و خو و آستانه تحمل پایین، کاهش تمرکز و خستگی کمک می کند که می تواند مشکل ساز باشد. در شرایط غیر سفر، زن و شوهر ها در درک هم مشکل دارند و " زن شناسی و مردشناسی" آنها ضعیف است، چه برسد به سفر با همه چالش هایی که نام برده شد. پس لطفا بی حساب و کتاب مسافرت نروید و از قبل برنامه ریزی ها و مشورت های لازم را انجام دهید.


پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور تهران: 9092301285

صدای مشاور کشوری: 9099071164

(تماس از تلفن های ثابت بدون پیش شماره همه روزه و ایام تعطیل)

هنر گفتگو در روابط زناشویی


میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

هنر گفتگو در روابط زناشویی


یکی از مشکلاتی که این روزها زوج ها را به مشاوره می کشاند در اصل قضاوت و برچسبی است که بر رفتار شریک زندگی شان می گذارند.  

من پس از سالها گفتگو با خط صدای مشاور و مراجعانی که حضوری آمدند، متوجه شده ام به جای بیان مشکلات و رفتارها و نحوه گفتگویی که بین آنها اتفاق می افتد و توجه به پاسخ هایی که به یکدیگر می دهند، در همان ابتدای صحبت همدیگر را با بی انصافی و کم توجهی متهم می کنند و شروع گفتگو با مشاور معمولا چنین است: 

"شوهرم خیلی بی انصاف است.... خیلی بی ملاحظه است....خیلی عصبیه." متقابلا همسر می گوید: 

"خب، بگو که چی کار کردی که من عصبی شدم...." 

و این آغاز تنش است در صورتی که اگر از همان ابتدا رفتارها را توضیح بدهند خود به خود به کنترل تنش کمک کرده اند.

متاسفانه این قضاوت و برچسب و تفسیرهای ذهنی باعث اوج گرفتن مشاجره و اصطلاحا جوش آوردن افراد می شود.

طبیعتا به دنبال تکرار این شیوه رفتار، آستانه تحمل پایین تر می آید و مشاجره تبدیل به نزاع می شود.

پایین تر بودن سن برای ازدواج، تفاوت های فرهنگی زوج ها و نوع مشاغل و عدم مطالعه باعث تشدید این مشکلات می شود.


 کلینیک مشاوره شرق تهران: 02177249607


نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از  میدان صدم ساختمان پزشکان نگین - طبقه 5 واحد 20

وقتی گوشی همسرت را هک می کنی...



میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


وقتی گوشی همسرت را هک می کنی...


تنها می توان گفت ابلهانه ترین کار ممکن را انجام داده ای. الان چه احساسی داری؟ حال، شم پلیسی ات آرام گرفت؟ با حس زرنگی خودت حال می کنی؟


متاسفانه برخی با هک کردن تلگرام سعی می کنند بفهمند که در دنیای خصوصی شریک زندگی شان چه می گذرد. یک رفتار بسیار خطرناک و غیر منطقی.


بسیار می شنویم که می گویند اگر هک هم نمی کردم از طریق دوستان و بستگان در شبکه همراه اول یا ایرانسل می توانستم پرینت تلفن همسرم را بگیرم. خب که چه؟ می خواهی پرده از سردی همسرت برداری؟ می خواهی پرده از بی توجهی همسرت  برداری؟ می خواهی مچ او را بگیری؟ چرا واگذار نمی کنی به مشاوران؟


تو تنها وظیفه داری با تجدید نظر رفتارهای زناشویی خودت به اصلاح آن بپردازی و اگر مشکلی وجود نداشت با همسرت وارد گفتگو شوی اگر نتیجه نگرفتی، سپس، توصیه می کنیم پله پله با مشاور پیش بروید. او را دعوت کن نزد مشاور بیاید. می دانم حتما می خواهی بگویی "شوهرم مشاوره را قبول ندارد..... یا می گوید من خودم همه را مشورت می دهم..... " قبلا گفتم باز هم می گویم این خطرناک ترین پاسخ است وقتی این پاسخ را می شنوید ما راه حلی برای مشکل شما نداریم چون نیاز به همکاری شریک زندگی شما هست.


مرتبا اعلام می کنیم قبول داشتن دیدگاه مشورتی اگر در خصوصیات همسرتان نیست از همان ابتدا با اولین خط قرمز ازدواج مواجه شده اید یا حل کنید و سپس ازدواج کنید یا بدانید که چنین ازدواجی بسیار خطرناک است زیرا همه ما به دیدگاه مشورتی و مشورت گرفتن نیاز داریم.


بنابراین راه هایی از جمله "هک کردن" یا "پرینت یواشکی" چک کردن گوشی فقط تو را در خراب می کند نه همسرت را . همسرت می تواند مدعی شود دیگر به تو اطمینان ندارم چطور می توانی تلاش کنی اطمینان من را به دست بیاوری؟؟؟؟ حقیقتا من هم می گویم نمی دانم.


پس لطفا به "عقل کل بودن" پایان دهید و از رابطه چنان افتضاحی نسازید که نتوانید آن را جمع کنید. تردید های خود را با تدبیر و مشورت حل کنید نه چک کردن گوشی. 

 

پذیرش کلینیک: 02177249607

مشاوره تلفنی تهران:9092301285

صدای مشاور کشوری: 9099071164

(تماس همه روزه و ایام تعطیل از تهران و شهرستان)


نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت و میدان صدم

 

ساختمان پزشکان نگین - طبقه 5 واحد 20



(تماس همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 9 شب)

آدم دست پاچه، کار را دوبار می کنه

 

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



آدم دست پاچه، کار را دوبار می کنه!

او می گوید: .....

 

من انتظارهای غیر واقع بیانه ای ندارم، فکر نکنم توقعاتم زیاد باشد، همین که انتظار دارم حرف هایم شنیده شود ، شریک زندگیم سعی کند من را بشناسد، بی توجه به نیازهایم نباشد، توقع زیادی نیست. اگر او مدعی این است که آمادگی ازدواج را دارد پس چطورهمین که خرش از پل گذشت موتورش خاموش شد!؟ تا اعتراض می کنم از کوره در می رود. کافی است کمی هیجان زده شود یادش می رود چه گفته ام...، آخه یک کم فکر کن، بده برای یک مرد این قدر عجله....

 

من می گویم: ....

 

این ویژگی ها به غیر از این که می تواند نشان دهنده ی سن کم برای ازدواج باشد، می تواند نشان دهنده تیپ و شخصیتی باشد که شتاب ، سادگی، نداشتن آموزش کافی یا مطالعه در خصوص جنس مخالف، از خصوصیات بارز آن است؛

 اگر به این هاست که دلیل آشکاری به بر هم زدن رابطه نیست.

 

مجال حرف زدن نمی دهد، کم بیاورد قاطی می کند. 

وقتی کاری می کند که از چشم شریکش می افتد باید با عذرخواهی مکرر که احتمالا زیاده روی هم می کند و سعی در رفتارهای جبرانی دارد اشتباهات خود را جبران کند. بدون تامل و دقت جواب می دهد، دریغ از یک ذره فکر؛

 می خواهد درستش کند بدتر می کند؛

بنابراین آدم دست پاچه، کار را دوبار می کند.

حق دارید، تکرار این رفتارها حس بدی می دهد چاره ای نیست جز کمک گرفتن از متخصص. زیرا بسیاری از ویژگی هایی که مهارت های هیجانی را ضعیف نشان می دهد باید تغییر کند.

 

ظاهرا انتظار نمی رود این ویژگی ها در آقایان دیده شود، اما گاهی هست. خب زمان می برد تا تجربه کسب شود. فقط اختلال و بیماری نباشد کلاه مان را به هوا می اندازیم.


پذیرش کلینیک: 02177249607

 کلینیک مشاوره تخصصی امین میرموسوی:

میدان رسالت- خیابان هنگام-خیابان فرجام- بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد20


از سری مهارت های زناشویی


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

کوتاه آمدن کافی نیست...!


بسیار می شنویم از اشخاصی که به ما مراجعه می کنند و درگیر مشکلات خانوادگی و مشاجره ها هستند که در برابر مشکلات شریک زندگی شان می گویند، " باز هم من کوتاه آمده ام"

متاسفانه این جمله زمانی شنیده می شود که کاسه صبر سر آمده و طاقت همراهی با مشاور کم شده است. پس یک مشکل این جاست که ما روانشناسان نیاز به زمان داریم برای بررسی مشکل و وقتی شما به این احساس می رسید بیم آن می رود که نتوانید با ما همراهی کنید.

از طرفی دیگر انتظار دارم کمی منطقی فکر کنید:

- کوتاه آمدن شما لزوما منجر به حل مشکل نمی شود.

- کوتاه آمدن شما لزوما باعث تغییر شریک زندگی تان نمی شود.

- شریک زندگی شما لزوما در برابر کوتاه آمدن شما به بینش و طرز فکر متفاوتی نمی رسد چون ممکن است آن قدرها روشنفکر نباشد، یا تحصیلات مناسبی نداشته باشد یا چندان اهل مطالعه نباشد، که از کوتاه آمدن شما چیزی دستگیرش شود. پس از چه کسی انتظار دارید؟ باید با تدبیر متفاوتی کار کرد.

- و البته ممکن است شریک زندگی شما چندان از مهارت های زناشویی چیزی نداند که متوجه کوتاه آمدن شما شود، در این مرحله نیاز است یک مشاور به بیان تجربه های زندگی مشترک و آموزش به شریک شما بپردازد تا بلکه تغییری ایجاد شود.

پس کوتاه آمدن یقینا باید همراه با گفتگو ها و برنامه های درمانی و مشاوره ای باشد تا فرصتی تلقی شود برای تغییر، که اگر نشد، آن موقع بدون تجربه ناراحتی زیاد، تصمیم بگیریم.

 

تلفن پذیرش کلینیک: 02177249607



کلینیک مشاوره در شرق تهران


خدمات مشاوره در شرق تهران


- ارتباط بین فردی اعضای خانواده

- تصمیم گیری در زندگی روزمره

- ارتباط نوجوان درخانواده

- خدمات حمایتی پرسنل طرح اقماری نفت


پذیرش کلینیک:02177249607

صدای مشاور:9092301285

و

 خط کشوری:9099071164

با من زندگی می کنی یا با خانواده ات؟


نوشته میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


با من زندگی می کنی یا با خانواده ات؟


وابستگی های عاطفی و مالی زن یا شوهر به خانواده ی خود می تواند بر روابط زناشویی اثر بدی بگذارد. در بسیاری از موارد توجه زیاد زن یا شوهر- که فعلا در ایران این مشکل در آقایان بیشتر دیده می شود- باعث رنجیده شدن همسر می شود.

 این یکی از مسائل مهمی است که می بایست  پیش از ازدواج بررسی و سنجیده شود.

وقتی در زندگی زناشویی  بر سر این موضوع اختلاف پیش می آید و زمانی که به دقت گوش می دهیم به صحبت های مراجع کننده، قطعا هر کدام با توجه به دیدگاه شخصی خود درست می گویند اما غالبا در نقش زن و شوهر درست نیست که  تنها با مراجعه به نظریات خود و دیدگاه شخصی موضع گیری کنند و باید بر اساس نقظه نظر ها و چشم انداز های یکدیگر  بهترین " تصمیم مشارکتی"را بگیرند.


 در تصمیم مشارکتی، حساسیت بیش از حد وجود ندارد. زودرنجی ناشی از خاطرات گذشته و فداکاری های بیش از حد قبلی مهار می شود تا از ایجاد اصطکاک در روابط جلوگیری شود.


پذیرش کلینیک: 02177249607

 کلینیک مشاوره شرق تهران

میدان رسالت- خیابان هنگام-خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20