کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

فواید جسمانی و روانی ورزش های هوازی

 

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


فواید ورزش های هوازی(جسمی- روانی)


سوزاندن کالری: ورزش های هوازی راه مناسبی برای سوزاندن کالری هستند. به منظور کاهش وزن شما باید ورزش های هوازی را برای بازه زمانی طولانی و به طور منظم انجام دهید

افزایش متابولیسم بدن: پژوهش ها نشان داده که انجام منظم ورزش های هوازی سبب افزایش متابولیسم بدن شما می شود. افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی: کارشناسان می گویند 20 دقیقه پیاده روی 3 نوبت در هفته به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

اما به لحاظ تاثیرات رفتاری و خلق و خو در میان ورزش ها، انواع  تمرین های هوازی نظیر شنا، دوچرخه سواری و کوهنوردی اثر بیشتری بر بهبود خلق و خو و درمان افسردگی دارند در حالی که تاثیر ورزش های غیر هوازی مانند بدنسازی در این خصوص ناچیز می باشد. حتی یک فرد عادی هم از تجربه ی این ورزش ها احساس لذت و نشاط می کند. برای چنین تجربه ای می توانید با من(میرموسوی) برای دوچرخه سواری در طبیعت همراه شوید.

روانپزشکان در کنار دیگر شیوه های درمانی افسردگی همواره به بیماران خود تاکید می کنند برای تسریع روند درمان، حداقل 3 روز در هفته و به میزان 30 دقیقه، فعالیت فیزیکی از نوع هوازی داشته باشند.

 پذیرش کلینیک:02177249607


دانلود برنامه ی آموزشی کلینیک روانشناسی

سلام به همراهان همیشگی کلینیک

 شما می توانید از طریق کانال کلینک و یا همین صفحه، فایل شنیداری در مورد نوازش و اهمیت آن را در رابطه ی بین فردی دانلود و گوش کنید. ضمن استفاده از مطالب علمی با صدای اینجانب میرموسوی(مشاور) امیدوارم از شنیدن تلفیقی از موسیقی های ایرانی قدیمی و جدید  لذت ببرید.

میکس و مسترینگ و نوازندگی سه تار: میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)

مدت زمان برنامه: حدود 12 دقیقه

کلیک کنید روی کلمه نوازش:


NAVAZESH

به خاطر زندگی


میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


وقتی می بینید که...

- نسبت به کوچکترین محرکی واکنش نشان می دهید؛

-احساس می کنید دوست دارید همه چیز تمام شود حتی زندگی؛

- با کوچکترین انتقادی پرخاشگری می کنید؛

- گریه امانتان را بریده، یا برعکس گریه نمی کنید ولی بغض دارید؛

- حس می کنید دارید از درون منفجر می شوید؛

- به خودتان می بود و بچه و همسری در کار نبود، تا الان رفته بودید، هر جا... جایی که خودتان باشید و هیچ کس نباشد. حس گم و گور کردن!

- اخیرا به شدت پرخوری کردید آزمایش ها از کبد چرب و علایم دیابت خبر می دهد و از نوشابه و فست فود اصلا نمی گذرید، کار هر شبتان هست، سیگار هم به فراوانی! بطری مشروب از شما جدا نمی شود.

با این اوضاع به خاطر همان فرزند و همسر که یقینا جانتان به آنها بسته است

به خاطر... زندگی! که در شرایط آرامش دلتان برای آن می تپد در  اولین فرصت به متخصص(روان پزشک و روانشناس) برای کاهش علایم فوق مراجعه کنید فقط چند روز برای کاهش این همه افسردگی و استرس وقت بگذارید.


مدیریت گفتگو در زندگی زناشویی

 

نوشته: میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


مدیریت گفتگو در زندگی زناشویی


اگه در روابط مشترک خودتون خواهان علاقه و ارتباطی عاشقانه هستید شک نکنید که باید از دیدن بعضی نکته ها صرف نظر کنید. و ضمنا باید گاهی در بعضی لحظه ها از اصرار که الان حق با منه و اینکه اونو با هزا ر و یک منطق و فلسفه بخواین ثابت کنید و صغری و کبری بچینید، بگذرید. گاهی نمیشه هم ارتباط صمیمانه داشت و هم روی عقیده تون پافشاری کنید. بعضی آقایون الان می فهمن من دقیقا چی میگم.

یکی از نشانه های گفتگوی بد استفاده از مثالها و قیاس هاییه که زن و شوهر برای اینکه به طرف بفهمونن الان دقیقا چه حسی دارند استفاده می کنند گاهی این قیاس ها و مثالها اون قدر بد انتخاب و بیان میشه که طرف مقابل سر صداش در میاد که: حالا من یه کاری کردم یعنی با این مثال قابل مقایسه ام....؟

در گفتگوی بد، دو نفر میگن بریم پیش مشاور یا خانواده ها صحبت کنیم ببینیم حق با کیه؟ اگه نگفتن تو مشکل داری.

در گفتگوی بد و پر هیجان با گفتن ایشون کلا اینجورین.... متوجه شدم همسرم خانوادگی این ویژگی رو دارند، اصلا از اول اینجوری بود بدترین اتفاق ها رو در رابطه ایجاد میکنیم.


پذیرش کلینیک مشاوره شرق تهران:02177249607  -- 02177450159

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20

دیدگاه ها چقدر در تعریف مشکل فرق می کند

نوشته: میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


دیدگاه ها چقدر در تعریف مشکل فرق می کند!


وقتی می نشینیم به پای صحبت آدم ها، خوب که دقت می کنیم می بینیم نه تنها تعریف آنها از مشکل فرق می کند بلکه هر کدام از دید خود راه حل می دهند و گاه دیده می شود در یک رابطه ی مشترک، فقط زندگیش مشترک هست و نه راه حل ها.

هر کدام از طرفین به نظرش بهتر بود که طرف مقابل چنین کند یا چنان کند.

نکته مهم برای همه ی ما  این جاست که بدانیم که تا مدتی که مشغول تحلیل دعوا از دید خودمان هستیم و آتش خشم شعله ور هست ذهن خسته ی ما قادر به دیدن راه حل های مختلف نیست.

حتما مواقعی را تجربه کرده اید که با وجود دعوا یا پس از مدتی از دعوا خیلی بالغانه به همراه همسر یا دوست خود نشسته اید و تحلیل کرده اید و متوجه شده اید که راه حل بهتری هم بود و در پیش نگرفته اید ظاهرا این موقعیت ها در همان اوایل زندگی بیشتر اتفاق می افتد، به هر حال نیاز به خلق همان موقعیت ها هستیم.

بارها دیده ام مردی در جار و جنجال های مهمانی که به رسم عیادت رفته اند خطاب به همسرش گفته چطور فرزند شلوغش را ساکت کند و همسرش با اعتراض و عصبانیت به او پاسخ داده که مگه نمی بینی ساکت نمیشه، تو بلدی بیا ساکتش کن ....

اکنون هر دو ساکت کردن فرزند را وظیفه دیگری می دانند آیا راه حل بهتری هم هست؟ 

مثلا به همراه نداشتن فرزند در یک برنامه ی خاص مثل عیادت از بیمار و اینکه این تنش اشتباه مدیریتی مشترک هر دوی آنها ست، در یک رابطه ی مشترک؛

یا مدیریت اینکه با وجود داشتن فرزند شلوغ زمان کمتری در مهمانی بنشینیم و زودتر محیط را ترک کنیم. 

پس برای چه می جنگیم؟ وقتی بررسی دیدگاه ها و نگاه متفاوت به موضوع در تغییر هیجان خشم و ناراحتی و انتظارات نقش دارد.


 پذیرش مرکز مشاوره شرق تهران:02177249607


میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت و میدان صد - ساختمان پزشکان نگین طبقه 5 واحد 20

قضاوت کار دستت می دهد!

نوشته: امین میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


قضاوت کار دستت می دهد!

بسیاری از مردم همه چیز را از دریچه عواطف و احساسات خود می بینند و با تکیه بر بینش و سلیقه ی شخصی خود بر قضاوت های خود جامه حقیقت می پوشانند. پیش از اینکه این اتهام را درباره خود مردود بشمرید، به این نکته توجه کنید که اکثریت قریب به اتفاق مردم در تمام مدت روز، نقطه نظرها، بینش ها و عقاید خود را به گونه ای معرفی می کنند که گویی با حقایق محض کمترین تفاوتی ندارد. در صورتی که آنچه این افراد می گویند تنها برداشتی از یک حقیقت است.

اگر بین قضاوت و حقیقت تفاوت قایل نشوید، یقین بدانید که سراسر زندگی تان آماج تیرهای زهراگین غم و اندوه و ناکامی خواهد بود و جز رنج چیزی دستگیرتان نخواهد شد.

با واقعی پنداشتن قضاوت های خود، انتظار دارید که همه چیز  بر وقف مرادتان پیش برود و چنانچه این توقع تحقق نیابد، دنیا و روزگار و کائنات را به باد حمله می گیرید و از بخت بد خود شکوه  و گلایه سر می دهید.

تنها زمانی می توانید از این ورطه نجات یابید که ژرف ترین و اساسی ترین نگرش هایی را که نسبت به زندگی دارید کشف کنید و حقایق ار همانگونه که هست، فارغ از عقیده و قضاوت شخصی خود بشناسید.


پذیرش کلینیک:02177249607

نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت و میدان صد- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20

در ازدواج تنها به یک ویژگی بسنده نکنیم

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


در ازدواج تنها به یک ویژگی بسنده نکنیم

به انتخاب ها در ازدواج نگاه می کنیم بر اساس مراجعین چه تلفنی(صدای مشاور) و چه مراجعین حضوری؛ متاسفانه یکی از مهم ترین دلایل بهم خوردن روابط و طلاق این است که افراد بر اساس صرفا یک ویژگی کیس خود را انتخاب کرده اند. یا اگر چند ویژگی را مد نظر قرارداده اند اما تصویر یکی از ویژگی های انتخاب در ذهنشان پررنگ تر بوده و همان ملاک اصلی تصمیم گیری قرارگرفته.

و پس از مدتی متوجه می شوند خیلی نکته ها را باید در کنار هم مورد توجه قرار می دادند.

بهتر است از همان ابتدا به مجموعه ای از خصوصیات نگاه کرد تا به این ترتیب تحت تاثیر "خطای هاله ای" قرار نگیریم.

اختلاف نظر سازنده در زندگی زناشویی

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


مشاجره را به اختلاف نظر سازنده تبدیل کنیم

در همین وبلاگ و در پست های جدید و قدیم مکررا در مورد مشاجره و مدیریت روابط عاطفی صحبت کردیم و همواره تلاش کردیم تا اختلاف نظر سازنده را آموزش دهیم.

اختلاف نظر سازنده می تواند فرصت مطلوبی باشد تا احساسات مثبت را مورد تایید و تامید مجدد قرار دهد. اختلاف نظر سازنده جراحت احساسی را متوجه کسی نمی سازد و در این میان پیوند اتصالی  از بین نمی رود و اعتماد و اطمینان اشخاص به رابطه ای  که در آن به سر می برند، اعتماد به همسر  و خودشان حفظ می شود.

وقتی دو نفر یا چند نفر می پذیرند که از اصول  و خطوط اختلاف نظر سازنده استفاده کنند و اجازه ندهند که خشم روی هم انباشته شود شرایط سالمی ایجاد می کنند که بتوان تفاوت ها را مطرح ساخت و درباره مباحث موجود گفتگو کرد. این گونه اشخاص پیوسته می توانند  کیفیت روابط خود را بهبود ببخشند. مسائل موجود را از میان بردارند و نیازهای یکدیگر را برطرف سازند. تحقق این هدف ها به افزایش صحبت، رضایت احساسی و شادی بیشتر منجر می شود.


پذیرش کلینیک:02177249607

نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت و میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20

چگونه خود را نگران می سازیم؟

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


ربط دادن اتفاق های بی ربط به یکدیگر


چگونه  خود را نگران می سازیم؟


اگر موافق باشید ببینیم یک فرد سرمایه گذار چگونه از اخبار بازار بورس خبردار می شود.

مشخصا او مدام از کامپیوتر خود روند شاخص بورس را دنبال می کند. ساعت ها در طول روز کارش همین است. او پیش خود می گوید:" قبل از اینکه کسی از روند شاخص بورس خبردار شود، من زودتر خبردار می شوم"

اما ارزش سهام اوراق هر روز بالا و پایین می رود و ممکن است روندهای واقعی، ماه ها و حتی سالها مشخص شود. کسی که در بورس سرمایه گذاری کرده است نواسانات در بازار بورس را به چشم می بیند، اما آنها را اطلاعات مفید تلقی می کند.

بعد از مدتی ذهن شما  به تدریج وقایعی را به یکدیگر ربط می دهد که در عالم واقع هیچ ربطی به هم ندارد.

نسیم طالب متخصص آمار و سرمایگذاری معتقد است که برای ما انسان ها پذیرش حوادث اتفاقی و تصادفی خیلی سخت است(مثل نوسان بازار سهام).

در نتیجه زمانی که با تغییرات متداول شاخص بورس مواجه می شویم به تدریج اعتقاد پیدا می کنیم که این تغییرات از یک الگوی مشخص پیروی می کنند. در حالی که ممکن است این تغییرات خود به خود رخ داده باشد و ربط چندانی به الگویی ندارد که شما استنباط کرده اید.


پس، زمانی که درباره نگرانی هایمان اطلاعاتی جمع می کنیم، طبق سوگیری های تاییدی دست به انتخاب و تفسیر این اطلاعات می زنیم . بنابراین اگر نگران این امر باشید که کسی از دست شما عصبانی شود شما سوگیرانه به تمام اطلاعات منفی درباره رفتارهای آن فرد نسبت به خودتان توجه می کنید. از این رو ممکن است رفتارهای خنثی آن فرد را شاخصی از برخورد منفی تفسیر کنید. پژوهش ها نشان می دهد که افراد نگران، اطلاعات خنثی یا مبهم را تهدید آمیز تفسیر می کنند و افراد کمرو و خجالتی، چهره مبهم دیگران را عصبانی و غضبناک تفسیر می کنند.


پذیرش کلینیک:02177249607


وقتی زندگی رو اعصاب است!

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


وقتی زندگی رو اعصاب است!

وقتی می بینید که...

-نسبت به کوچکترین محرکی واکنش نشان می دهید؛

-احساس می کنید دوست دارید همه چیز تمام شود حتی زندگی؛

-با کوچکترین انتقادی پرخاشگری می کنید؛

-گریه امانتان را بریده، یا برعکس گریه نمی کنید ولی بغض دارید؛

-حس می کنید دارید از درون منفجر می شوید؛

-به خودتان می بود و بچه و همسری در کار نبود، تا الان رفته بودید، هر جا... جایی که خودتان باشید و هیچ کس نباشد. حس گم و گور کردن!

-اخیرا به شدت پرخوری کردید آزمایش ها از کبد چرب و علایم دیابت خبر می دهد و از نوشابه و فست فود اصلا نمی گذرید، کار هر شبتان هست، سیگار هم به فراوانی! بطری مشروب از شما جدا نمی شود.

با این اوضاع به خاطر همان فرزند و همسر که یقینا جانتان به آنها بسته است

به خاطر... زندگی! که در شرایط آرامش دلتان برای آن می تپد در اولین فرصت به متخصص(روان پزشک و روانشناس) برای کاهش علایم فوق مراجعه کنید فقط چند روز برای کاهش این همه افسردگی و استرس وقت بگذارید.


پذیرش کلینیک:02177249607


وقتی پای خانواده ها به دعوا باز شود!

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


وقتی پای خانواده ها به دعوا باز شود!


در حل اختلافات زناشویی، کشاندن ماجرا به خانواده ها و پدر و مادرها نه تنها چیزی را حل نمی کند که گاهی تعبیرها و تفسیرهای والدین و هم نحوه واکنش آنها تا یک کلاغ، چل کلاغ شدن آنچه شنیده شده، به شدت این اختلاف دامن می زند.

تا زمانی که بین زوجین اختلاف حتی دعوا هست می شود کاری کرد اما اگه پای بگو مگوها و بحث ها به خانواده ها باز شود سخت می شود کنترل کرد و سرآغاز کدورت ها می شود.

شک نکنید والدین در مقام حل مساله برای شما نیستند و نباید باشند. از سویی قطعا حس رابطه ی والد- فرزندی که نسبت به فرزند خودشان دارند در جانب داری تاثیر دارد.

و بسیاری دلایل دیگر

ما به طور طبیعی از همسرمان انتظار مدیریت بحران داریم که بین خودمان مسائل حل شود. وقتی غیر این اتفاق می افتد نمره قابل قبولی به واکنش همسرمان نمی دهیم.


پذیرش کلینیک:02177249607