کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

کارآموزی دانشجویان روانشناسی و مشاوره


جذب تعداد محدودی دانشجوی  کارشناسی ارشد جهت کارآموزی با هدف آشنایی با کار در کلینیک

-آموزش مباحث روانشناسی(مشکلات رفتاری و یادگیری کودکان، ارتباط بین فردی در خانواده، مدیریت مشاجره و بحث درارتباط بین زوجین)

- شیوه های مدیریت مراکز

- شیوه های تبلیغاتی وجذب مراجع


تلفن تماس: 02177249607

 

مهارت های گفتگو بین زن و شوهر

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


مهارت های گفتگو بین زن و شوهر


در گفتگوی بد یه اتفاق دیگه هم می افته، صدای بلند، که برای چه بکار میاد نمی دونم. سرعت کلامی بالا، که انگار مسابقه گذاشتن، فقط میشه فهمید هیجانی که به اون اشاره کردم بیش از حد بالاست و تخریب کننده رابطه و گفتگو هست. الان که این همه بحث مراجعه کننده ها رو در کلینیک، مرور می کنم می بینم سرعت بالا در بحث و شتاب و تن صدای اونا نه ثابت کرد که کی درست میگه کی غلط و نه گفتگوی اونا رو  جای خوبی رسوند نه حالشونو بهتر کرد نه قرار بود برنده ای و بازنده ای داشته باشه.

مجموعه ی اینهایی که گفتم بیشتر از این که تلاش کرده باشیم همسر رو وارد گفتگو کنیم اونو مجبور میکنیم از خودش دفاع کنه، مقابل هر حمله دفاع و تا اخر این رابطه به جایی نمی رسه.

طوری صحبت نکنید که آخرش حس تنهایی، درک نشدن و تنها ماندن و آزردگی خاطر براتون بمونه. این بحث با این پایان سرانجام نخواهد داشت.

یادتون نره که همه ی این جنجال ها سر رفتاری بود از همسرتون دیدین، قرار بود بهش همون رو بیگن و بگین که چه قدر ناراحت کننده است در حدی کهگاهی وقت ها عصبانی میشین در حالی که انتظارتون رفتار دیگری بود. قرار بود این رو بگین اما تبدیل شد به دعوا و ناسزاگویی و باقی ماجرا.

کل این مطلب را به شکل فایل شنیداری همراه با موسیقی ازصفحه نخست همین وبلاگ یا کانال دریافت کنید.

farjamclinic@


پذیرش کلینیک:02177249607

صدای مشاور:9092301285



 هر مراجع، یک پکیج آموزشی

تو بگو تا آرام بشم!

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

تو بگو تا آرام بشم!


شما نگرانید که آنطور که دلتان می خواهد چهره زیبا و جذابی نداشته باشید(کسی چنین چهره ای دارد!!!؟) بنابراین، رو به همسرتان/دوست پسرتان می کنید و می گویید: 

به نظرت چهره من زیباست؟ 

یا این فکر به ذهنتان خطور می کند که مبادا تغییر رنگ کوچک روی بدنتان نشانه ای از سرطان باشد.

از این رو بلافاصله به چندین پزشک مراجعه می کنید تا خاطرتان جمع شود که مشکلی ندارید. 

اگر هم همسرتان یا دوست تان جواب اطمینان بخش بدهد، آرام می شوید. 

اما تا کی؟ دوباره همین فردا یا چند روز دیگر یا چند دقیقه دیگر! روز نو روزی از نو.

بنابراین مشکل اینجاست که با یک بار اطمینان طلبی چیزی حل نمی شود و شما بارها دست به دامن این راهکار می شوید چون شما به اطمینان خواهی خود شک می کنید.

مفیدترین راهکار این است که مقابل این چرخه یک بار برای همیشه بایستید و از راهکارهای شناختی برای توقف فکر استفاده کنید.


پذیرش کلینیک:02177249607


چرا برخی مردان در برابر ابراز عشق خست می ورزند؟

میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


چرا برخی مردان در برابر ابراز عشق خست می ورزند؟


عشق ورزی در مردان


یکی از شکایت های خانم ها همیشه همین است که مردان از نظر آنها در ابراز عشق کم می گذارند. درست است کم نیستند مردانی که یا در ابرازعشق و محبت کم می گذارند و یا به سبک خودشان بلدند ابراز کنند!


آموزش خانوادگی مهم ترین تاثیر را دارد. هر گاه افراد به صورتی بزرگ شوند که نشانی از ابراز تحسین، تشویق، حمایت های عاطفی، عشق و قدرشناسی مشاهده نکرده باشند، به سختی می توانند این حالت ها را در بزرگسالی خود، ظاهر سازند.


از طرفی پدر و مادرها علت ابراز محبت خود را به گونه هایی برای فرزندشان توضیح می دهند که دیگر به صورت کلیشه ای درآمده: "اگه از تو خیلی تعریف کنم کلت پر باد میشه..." با این کار مثل کوچولوها دل نازک بار میاد!


شما طی دوره آشنایی با نامزدتان می توانید پی به سبک های تربیتی و عاطفی خانواده اش ببرید و از میزان توجه و ابراز عاطفه او نسبت به خودتان آگاه شوید.


پذیرش: 02177249607  -- 02177450159

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 - واحد 20

همراهی با همسر


نوشته: میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


همراهی با همسر...


اگر به هر دلیلی توانایی مدیریت بحران در ارتباط با همسر و روابط با اعضای خانواده را ندارید دست کم در واکنش های حمایتی از همسر دلجویی کننده و همدلی کننده خوبی باشید.

یکی از شکایت های خانم ها به دنبال مشاجره های زناشویی این است که همسرشان از آنها دفاع نمی کنند. دعواهای خانوادگی بر سر واکنش اطرافیان و اقوام به خصوص در سفرها یکی از مواردی است که خانم ها شکایت دارند که چرا همسرشان پاسخ مناسب نمی دهد.

گاهی تعبیر به این می شود که شاید باید حاضر جواب باشیم. خب همیشه اینطور نیست و این آمادگی وجود ندارد اما می توان با واکنش های بعدی اهمیت موضوع را نشان دهیم. همدلی، به معنی درک ناراحتی همسر؛ تصمیم گیری برای واکنش نسبت به حادثه و برخوردهای ناراحت کننده اطرافیان که باعث رنجش همسرمان شده و مدیریت رفتار در موقعیت های مشابه بهتر از این است که تصیم بگیریم رفت و آمد را قطع کنیم.!


پذیرش کلینیک:02177249607

نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20


همه نیازمند به مشورت هستیم.

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


همه نیازمند به مشورت هستیم.


اینکه برخی می گویند:

روزی خودم به همه مشورت می دادم.

نهایتش هر وقت نیاز به مشورت داشته باشم فقط به عمو، دایی، دوست، حاج آقای سر کوچه و... مراجعه می کنم، حتی در مورد حساس ترین مسائل زندگی خانوادگی.

-ما خودمون عقل داریم چرا باید برای مشورت و راهنمایی جای دیگه بریم؟

-ما اصلا خودمون دو تا آدم عاقل و بالغیم، خودمون مشکلات را حل می کنیم...

تنها می توان گفت:

اینها ضعیف ترین باورها و بدترین تدبیرهایی است که با نادانی بیان می شود. در اصل باید گفت از همنشینی با این افراد پرهیز کنید.

 ضمنا بسیار مهم است کسی که برای ازدواج انتخاب می شود مشورت و مشاوره را قبول داشته باشد. مقصود، پذیرش راهنمایی و مشورت است یعنی انعطاف پذیری در فکر و باورها؛ قبول این نکته که در بررسی راه حل ها ، پاسخ های سخت و خشن و بدون انعطاف مثل: "همین که هست... می خوای بخواه نمی خوای جمع کن برو خونه بابات، حرف، حرف منه" جایی در گفتگو ندارد.


پذیرش کلینیک:02177249607


آنچه من میگم درسته!!

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



آنچه من میگم درسته!!


متاسفانه برخی از ما سعی می کنیم تا سایرین را وادار کنیم مثل خودمان رفتار کنند و به آن چیزی معتقد باشند که ما معتقدیم. طبعا این کار ناخوشایند است. همانطور که دیگران ما را مجبور کنند به پیروی از خودشان؛ قطعا ناراحت می شویم.

جالب اینجاست که برخی حتی نزد مشاور هم اینکار را می کنند و سعی می کنند تایید پیشنهادهاو نقطه نظرات خودشان را از مشاور بگیرند تا احتمالا علیه همسرشان استفاده کنند.

البته همه جا به این مفهوم نیست ولی کم نیستند افرادی که چنین قصدی را به اجرا می گذارند.

آنها پس از ترک جلسه مشاوره به همسر خود می گویند: دیدی حق با من بود.... دیدی من درست میگم.

استفاده از دو عبارت فوق، عین لجبازی، بی سیاستی و ندانم کاری است به زبان اوردن این عبارت ها معمولا واکنش دفاعی و سردی طرف مقابل را به همراه دارد. بهتر است  آنچه که به نظر حق با ماست را به آن صراحت و از زاویه "حق با منه" بیان نکنیم.

قطعا این رابطه ها خطرناک است و راه مذاکره را می بندد. شاید برخی که این شیوه ی ارتباطی سمی را دارند فکر کنند به واسطه ی تحمیل نظرات شان برنده خواهند بود. اما به سادگی پیداست که این شیوه خیلی زود رنگ می بازد.

بهتر است در رابطه ها شیوه های گفتگو را هم زیر نظر بگیریم.


پذیرش کلینیک:02177249607


 نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد20

در دعوا حلوا خیرات نمی کنند

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


در دعوا حلوا خیرات نمی کنند!


دلیل نمی شود با وجود اینکه فکر می کنیم در دعوا حلوا خیرات نمی کنند، هر حرفی بزنیم و چه بسا به این طریق " توی دل طرف مقابل را خالی کنیم" به خصوص وقتی دعواها تکرار می شود و حتی بعد دعوا و در زمانی که شرایط دور از تنش است افراد با این قطعیت صحبت می کنند که:

- من سر حرفم هستم، اگه درست نمی شی جمع کن  برو ...

- همینه که هست

- من همینم نمی تونی تحمل برو به سلامت...

- الانم میگم یا این یا اون

همه ی این پاسخ ها سلامت منطقی و عقلی شخص را زیر سوال می برد و این پاسخ ها دور از مذاکره سالم است. از طرفی من بر این باورم که قطعیت در پاسخ لزوما به معنی مصمم بودن و قاطع بودن که شاید به باور برخی از نشانه های مردانگی باشد، نیست بلکه نشان دهنده توانایی فوق العاده در ایجاد بن بست در مذاکره است.


پذیرش کلینیک: 02177249607

گفتگو در زندگی زناشویی


دانلود فایل روانشناسی صوتی " در گفتگو، کنار من باش"


میرموسوی

( مشاور و موسس کلینیک، ضبط و میکس)


روی عنوان زیر کلیک کنید:


در گفتگو کنار من باش


پذیرش: 02177249607


نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت و میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20



آدرس کانال کلینیک:


farjamclinic@