کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

آموزش هایی از روابط زن و مرد

همراهان همیشگی کلینیک


پنجشنبه شب، 27 مهر ساعت 11 شب

 

با ما باشید در کانال کلینیک با فایل شنیداری


 آموزش هایی از زندگی مشترک( تو من را چطور می فهمی؟)


روانشناسی و موسیقی های متنوع را با ما تجربه کنید


ضیط و میکس: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)



پذیرش کلینیک: 02177249607


نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین طبقه 5 واحد 20

چطور گفتگو کنیم؟

 نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


چطور گفتگو کنیم؟


خیلی وقت ها در جلسه های مشاوره شاهد این هستیم که وقتی خانمی می خواهد از شوهرش انتقاد کند از این عبارت ها استفاده می کند:

تو نسبت به من بی توجه شدی!

تو دیگر مرا دوست نداری!

تو بلد نیستی با یک خانم چه طور رفتار کنی!

سکوت هم البته باید اضافه شود که نشانگر نوعی انتقاد و یا یکی از مشکلات فوق است. این عبارت ها را من که مرد هستم بشنوم حتی به عنوان یک مشاور دقیقا نمی دانم باید چه کنم؟ و اولین چیزی که احتمالا به نظرم می رسد این است که مگه چی کم گذاشتم؟

در حالی که اگر مفهوم رسانده شود وضعیت فرق می کند. در این میان، نکته مهم دیگری وجود دارد و آن این است که خانم ها این انتظار را بیان می کنند که خودش باید بفهمه، بچه که نیست، درکش باید برسه، چطور می گفت من کم با دخترها نبودم و ...

اشتباه است؛ بهتر است انتظار در ذهنتان شکل نگیرد و به دلایلی که به تفاوت های زن و مرد مربوط می شود و پیش از این گفته شده، به خصوص در اوایل رابطه بهتر است از روش های زیر استفاده کنید:


من به توجه تو نیاز داشتم و احساس کردم به من توجه نداری!

من به محبت بیشتر تو نیاز دارم!

من به این که به من بگویی دوستم داری نیاز دارم!

دلم می خواهد با من این طوری صحبت کنی!

من دوست دارم با من این طوری رفتار کنی!


پذیرش کلینیک:02177249607

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20

مهارتهای بحث و گفتگو در زندگی زناشویی

میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


لطفا، " بلندگو قورت داده " نباشید.


در پاسخ دادن به اعتراض های همدیگر در زندگی زناشویی، سبقت نگیرید. چون سبب می شود وسط حرف هم بپرید. همیشه در جلسات مشاوره این اتفاق می افتد. طوری با شتاب صحبت می کنند که انگار می ترسند عقب بمانند یا محکوم شوند همین نگرانی، به واکنش زن و شوهر سرعت می دهد، گفتگو کوتاه ، پراز کنایه و زخم زبان می شود، چون هدف اثبات بی تقصیری است نه شناخت نقاط ضعف یکدیگر.

ضمنا نگران نباشید مشاور مشاهده کننده رفتار شماست و قرار نیست از شما یا همسرتان مقصر پیدا کند و حکم صادر کند.

پس با آرامش بحث کنید، به این طریق سرعت کلامی همسرتان هم تنظیم می شود. 

پذیرش: 02177249607

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین طبقه 5 واحد 20

وقتی که تصمیم می گیرید، تغییر کنید!

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

وقتی که تصمیم می گیرید، تغییر کنید!


زمانی که روی موضوعی مثل تغییر یک رفتار یا خلق مثل عصبانیت  کار می کنید. بد نیست، از اعضای خانواده مثل همسر که در جریان مشکل شما هست بخواهید در مورد روند پیشرفت شما، به شما بازخورد دهند.

از او بخواهید حداقل دوبار در هفته نظر، پیشنهاد، تذکر و یا تشویقی را که لازم می داند با جزئیات کامل مطرح کند.

می توانید در صورت صلاحدید خودتان، از بعضی اعضای خانواده که بیشتر مورد علاقه تان هستند بخواهید که شما را مورد مشاهده روزانه یا هفتگی قرار دهند.

به این شکل بهتر به تحلیل رفتار خود و راه حل ها دست می یابید و حتی همین باعث می شود آن رفتار یا عادت خاص کمتر از شما سر بزند؛ ضمن اینکه شخصی مثل همسرتان شما را به عنوان شخصی با احساس مسئولیت می شناسد که در قبال مشکلات رفتاری و خلقی خود مسئول هستید.

پذیرش کلینیک: 02177249607

واکنش های زن را از زاویه دیگری ببینید

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


چطور زن را درک کنیم!


خیلی وقتها غر زدن ها و عصبانیت های یک زن نشان از بی توجهی به خواسته های او دارد؛ 

گفتن: " چته" یا " باز چی شده..." از سوی مرد نه تنها به معنی دقت و توجه به او نیست بلکه زن را مایوس و گاها پرخاشگرتر می کند.

در یکی ازصحنه های زندگی مرد با خرید گل سعی می کند همسرش را خوشحال کند اما همسرش به خاطر بی توجهی های پی در پی یا سابقه خیانت هر چند جزئی از سوی شوهرش، با بی توجهی گل را از خود دور می کند.

در چنین مواقعی ما مشاوران واکنش مردها را حفظ کردیم که می گویند: همه تلاشم را کردم ولی دیده نشد، گل هم خریدم.

اگر چه معتقدیم خانم ها هم تلاش مرد را ببینند، تا سرخورده نشود، ولی برخی تجربه های تلخ زناشویی همان حاشیه اطمینان و امنیتی که خانم ها در روز خواستگاری قولش را از مرد گرفتند و جواب مثبت دادند اگر خدشه دار شود جبرانش زمان بر و سخت می شود فکر ساده مرد به خریدن می رسد و کمتر مردی به این نتیجه می رسد که ایجاد فضای گفتگو و همدلی و درک همسر بیشترین کمک را می کند.


پذیرش کلینیک: 02177249607-- 02177450159

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20

فهرست کتـاب های روانشناسی کلینیک مشـاوره میـرمـوسـوی

فهرست کتـاب های روانشناسی کلینیک مشـاوره میـرمـوسـوی


ارسال به تهران و شهرستان

با بسته بندی مناسب و هدایای کلینیک

کلینیک مشاوره میرموسوی در محدوده شرق تهران  همواره تلاش کرده تا بهترین های آموزش روانشناسی را برای مخاطبان فراهم کند. از جمله پرفروش ترین و مهمترین کتابهای روانشناسی که بی شک با نام آن یا نویسنده آن آشنا هستید، این کتاب ها نه بر  اساس پرفروش بودن شان بلکه بر اساس، نیاز مراجعان تهیه می شود.

پس از بررسی آمار ماهانه و 6 ماه ی سال و فراوانی مشکلات مراجعان، کتابهای مفید از ناشران تهیه و در اختیار مراجعان قرار می گیرد. به منظور رفاه حال مخاطبان کلینیک  امکان ارسال این کتابها فراهم شده است.


دانـلـود کنید


نشانی کلینیک مشاوره شرق تهران: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم - ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20

پذیرش: 02177249607  -- 02177450159-- 02177205873

خانم ها زیاد حرف می زنند

 

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)

پر گوی و مفصل گو، چون زن

نگویید خانم ها حرف زیاد می زنند، برای چی باید توجه کنم؟ حرف های مهمی که نمی زنند، سیر تا پیاز کارهای روزمره رو می خوان تعریف کنند و...

زنها را بشناسیم؛ بله، خانم ها حرف می زنند و از سیر تا پیازش با آنهاست ولی از این راه می فهمانند گفتگو مهم است و اهمیت حضور دو نفر در رابطه را به مرد یادآوری می کنند؛ ممکن است از نظر مرد همه ی حرف خلاصه شود در دو جمله؛ دقیقا همینطور است. ولی شرح ماجرا هدفی جز توجه به رابطه ندارد و تو نمی توانی به یک زن بگویی: خب، آخرشو بگو...، فهمیدم.


پذیرش کلینیک: 02177249607

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم ساختمان پزشکان نگین طبقه 5 واحد20