کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

7 اشتباه بزرگی که ازدواج را نابود می کند

امین میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


7 اشتباه بزرگی که ازدواج را نابود می کند!!


-پرسش های کافی مطرح نمی کنیم

شاید باور نکنید که وقتی برای مشاوره های ازدواج به ما مراجعه می شود، یکی از دلایل مشکلات همسران در ابتدای زندگی، نادیده گرفتن اطلاعات هست، جالب اینکه در چند ماهه اخیر این مشکل در خانم ها بیشتر از مردها بوده است.

در حالی که انتظار می رود با دقت در مورد ارزشها، مذهب(فرد و خانواده) مادیات و... سوال شود و طول دوره آشنایی در  صورتی که کافی باشد، خود به خود به صحت و سقم اطلاعات دست پیدا خواهیم کرد.

-علایم هشدار وجود مشکلات بالقوه را نادیده می گیریم.

یکی از ویژگیهای ازدواجهای ناموفق این است که  

 گاهی افراد مرحله ی قبل را انجام می دهند، اما با برخورد با نشانه های مشکل، بدون توجه کافی از آن عبور می کنند. این نشانه هم در بین خانم ها بسیار به چشم می خورد.

مثلاً

نشانه هشدار: طرف مقابل شما از گفتگو درباره گذشته اش خودداری می کند، به سوال ها به طور شفاف پاسخ نمی دهد یا آنها را بی اهمیت جلوه می دهد.


 مشکل احتمالی: ممکن است موضوعی جدی را پنهان می کند و نمی خواهد درباره اش صحبت کند یا برای رابطه تلاش کند.


-توافق های سطحی و ناپخته می کنیم.

این اشتباه هم رایج ترین خطاهاست که بین مراجعان مشاهده می شود مثلاً شما برای خودتان علایقی دارید مثل رفت و آمد با دوستان خود یا کوه نوردی، ولی به خاطر نشان دادن سازش با همسر، از خیر آنها می گذرید.

نشانه این خطا در کلام مراجعان:

به خاطر ازدواج با این آقا هر چی گفت، گفتم چشم..... دوستان را کنار گذاشتم، گفتم لابد ازدواج مستلزمه اینکه که عادت های قبلی را کنار بگذاریم، دیگه باید فرق کنم با دوران مجردی...، بنابراین این مورد هم از ویژگیهای ازدواجهای ناموفق به حساب می آید.

-از مورد شماره قبل به خطای بعدی می رسیم

خودمان و نیازهای خود را نادیده می گیریم؛ در نتیجه بسیاری چیزها را کنار می گذاریم. در حالی که بخشی از نیازها در اصل آسیبی به رابطه نمی زند اما به دلیل استنباط اشتباه همه چیز را فدای ازدواج می کنیم.

-اسیر کوری شهوت می شویم؛

نیاز به توضیح نیست کاملا روشن است که جاذبه های جنسی مانع از انتخاب عاقلانه می شود.

-فریب جاذبه های مادی را می خوریم.

توانایی های مالی شخص مقابل، موجب می شود تا حساب دیگری روی زندگی باز کنیم در حالی که پس از ورود می بینیم با توقعات خاصی مواجه می شویم، نه تنها چیزی دستگیرمان نشد بلکه با انتظارات متفاوتی رو به رو شدیم، گاهی چنین ازدواج هایی ، پیوند عاطفی نیست بلکه قراردادی مالی و معامله تلقی می شود

-قبل از رسیدن به تفاهم و سازگاری، تعهد می دهیم.

در فرهنگ ما بسیار دیده می شود که با گفتن: ایشاء الله درست میشه....خدا بزرگه.... تعهد می دهیم در حالی که همین دو عبارت عامیانه نشان می دهد که تفاهم را نادیده گرفتیم و متعهد به یکدیگر شدیم.


پذیرش کلینیک: 02177249607


نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد