کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

فرمول چهار جمله ای برای تعیین مرزها و کاهش تعارض

امین میرموسوی

مشاور و روانشناس

پروانه نظام روانشناسی:2208

فرمول چهار جمله ای برای تعیین مرزها و کاهش تعارض

قبلا در مورد مرزها صحبت کردیم و لینک مطالب مرتبط رو در انتهای این مطلب می گذاریم.

این بخش را اختصاص می دهیم به فرمول چهار جمله ای برای تعیین مرز و کاهش تعارض در روابط و گفتگوهای بین فردی

1-"این چیزی است که من شنیدم شما گفتید"

 کلمات کلیدی که از شخص مقابل(همسر، فرزند) شنیدید را تکرار کنید، فقط آنچه شنیدید ، تفسیر و معنی به آن اضافه نکنید.

2-"احساس کردم که این کار را (احترام، قدردانی و...) نکردی"

یعنی به نیازی اشاره کنید که آن را در صحبت همسرتان دریافت نکردید

3-"من امیدوارم بتونیم در مورد آنچه که هر دو برای تقویت روابطمان نیاز داریم صحبت کنیم"

آنچه را که امیدوارید در نتیجه یک گفتگوی آزاد اتفاق بیفتد را بیان کنید.

4-در آینده من از شما می خواهم که...... و آیا تو هم چیزی از من نیاز داری؟

(مثل اینکه بگوییم من در آینده انتظار احترام بیشتری جلو اطرافیان از تو دارم تو هم اگه نیازی داری که من می تونم برآورده کنم بگو .

این جمله ، درخواست شما برای چگونگی برآورده شدن نیاز تان در آینده است.

(نکته مهم، در بیان این جمله ها از عبارتهایی مثل : من غلط  کنم از تو چیزی بخوام.... صد بار گفتم چه فایده..... بعدش منت می ذاری....پرهیز کنید؛ دراین تمرین جای اضافه کردن گوشه و کنایه نیست)

مطالب مرتبط:

تمرین و نمونه ای از مرزها در روابط

7 نوع مرزی که به آن نیاز داریم

حق تعیین مرز

چطور مرزهای خودم را با دیگران تنظیم کنم؟


پذیرش مرکز مشاوره شرق تهران: 77249607       09036019760(پیام گیر واتس اپ و پیامک)

نشانی: انتهای آیت شمالی- خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20

مشاوره حضوری و تلفنی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد