کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

شخصیت شناسی در ازدواج

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


تحلیل ویژگیهای شخصیت در ازدواج

تحلیل ویژگیهای شخصیت در ازدواج برای این روزهایی که روابط و آدمها پیچیده هستند ضروری است.

داشتن تصویری روشن از خودمان، خلق و خو، عادت های رفتاری و طرز رفتارمان در محیط کار و با خانواده ی خود برای خودمان و همسر آینده ضروری است.

اغلب جوان ها فکر می کنند خود را خوب می شناسند و نیاز به خودشناسی و گذاشتن وقت برای تحلیل دقیق تر شخصیت و رفتار خودشان نیست اما واقعیت این است که در مواجه با موقعیت های دشوار زندگی، پختگی در این واکنش ها حرف اول را می زند:

-نحوه توجه به همسر

-شناخت از همسر، احساس ها و انتظارات او

-مهارت گفتگوی همسران

-نحوه حل مشکلات خانواده ی طرفین

-تشخیص رفتار و تصمیم گیری مناسب در مشاجره ها،

-نقاط ضعف خود و همسر در مشاجره ها و مدیریت تنش

همه و همه به آمادگی های روانی و تجربه زوج ها بر می گردد.

 پس با وجود اینکه این تجربه در کلینیک ها و مراکز مشاوره کمی برای افراد هزینه بر است اما توصیه می کنیم این فرصت را از خود دریغ نکنید و به بهترین مشاوره ازدواج در تهران یا شهر محل سکونت خود مراجعه کنید.


پذیرش کلینیک: 02177249607  --  02177450159  

نشانی کلینیک مشاوره شرق تهران: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20


چه عواملی رسیدن به عشق را آسان می کند؟


میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


چه عواملی رسیدن به عشق را آسان می کند؟


عشق در برخی زمان ها، موقعیتها و شرایط راحت تر به سراغ آدم می آید. گویا آدمی آماده پذیرش عشق است.

موارد زیر عوامل و نشانه هایی را بر ما آشکار می کند که برخوردار بودن از آنها به معنی این است که راه هموارتری برای دست یافتن به عشق پیش روی مان است

دوران آشنایی: گذران وقت با هم، نزدیک یکدیگر زندگی کردن، با هم مواجه شدن، به هم فکر کردن و انتظار تعامل و ارتباط داشتن.

خصوصیات مثبت: ظاهر، ویژگیهای فیزیکی، خصوصیات شخصیتی مانند مهربانی، هوش، بذله گویی

شباهت ها: نگرش های مشابه، ویژگیهای شخصیتی و روش های فکری مشابه، همینطور، عادت های رفتاری شبیه به هم

دوستی متقابل: فهمیدن اینکه دیگری ما را دوست دارد.

هنجارهای اجتماعی: مثل جذابیت های اجتماعی، مانند موقعیت اجتماعی ، شیوه زندگی، اهداف مورد تایید جامعه، تایید دیگران و مقبولیت اجتماعی

برآورده کردن نیاز: نیازهایی مثل عاطفی، دوستی، عزت نفس، امنیت، حمایت و کمک.

 


پذیرش کلینیک مشاوره: 02177249607  --  02177450159  --  02177205873

نشانی کلینیک:میدان رسالت-خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20


4 رفتاری که در زمان مشاجره باید از آن پرهیز کرد

امین میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


4 رفتاری که در زمان مشاجره باید از آن پرهیز کرد


متاسفانه این روزها مشاجره بین همسران افزایش یافته به نحوی که وقتی به مراکز مشاوره خانواده مراجعه می کنند شدت مشکلات را با واکنش های زیر چنان افزایش می دهند که گاهی مدیریت و حل آنها زمان بر، بسیار دشوار و گاهی غیر ممکن می شود.

در این بحث به مورد چهار رفتاری می پردازیم که باعث تولید بحران در روابط همسران می شود:

ترک منزل: 

.... به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید 

ادامه مطلب ...

آموزش مهارت های ارتباطی همسران

دوره جدید آموزشی مهارت های همزیستی


دو جلسه 2 ساعته

هر مراجع، یک پکیچ کامل آموزشی


تاریخ کلاسهای مهارتهای همزیستی:  5 شنبه 4بهمن و11بهمن


از ساعت 18.30 الی 20:30

ویژه زوج ها، پیش از ازدواج و مهارت های ارتباطی در زندگی مشترک

مدرس: میرموسوی و شادی شمس راد (مشاور و موسس کلینیک)

ثبت نام: 77249607--- 77450159--- 77205873

اتمام حجت به جای مذاکره

میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


یا این یا آن...!!


اتمام حجت در محیط کار و خانواده هیچ جایی ندارد. چنین رفتاری جزء زورگویی و تهدید به حساب می آید. تهدید و ترساندن قاتل عشق و علاقه است.

اینکه "یا این رو انتخاب کن یا آن را" و در نتیجه محدود کردن و تحت فشار گذاشتنِ همسر یا کارمند، جز خصومت و کاهش بازده کار نتیجه دیگری نخواهد داشت.

بارها دیده ایم که در جلسه های مشاوره زن و شوهر چنین گفتگویی انجام می دهند: "یا باید از پدر و مادرم عذر خواهی کنی یا با خانواده ات قطع ارتباط کامل، حق ندارن پاشونو تو خونه من بذارن"

شاید برخی آقایان بگویند در مقابلِ خانم ها باید این روش را بکار برد! به هر حال آنچه تجربه نشان داده، این کار جز راهکاری موقت و گذرا که در نهایت موجب کاهش رغبت و عشق می شود، نتیجه ی بهتری نداشته.

اصولا اتمام حجت خلاف مذاکره است؛ اگر از خستگی ناشی از بحث و مشاجره با همسر سخن بگویید که همسرتان کار را به جایی می رساند که شما چنین واکنشی نشان دهید، پاسخ این است که نباید اصلا با وجود خستگی به بحث ادامه داد.

به هر حال، انسان عاقل اتمام حجت نمی کند، دستور نمی دهد، امر و نهی نمی کند بلکه تقاضا کرده و احساس خود را بیان می کند.



پذیرش کلینیک: 02177249607  --  02177450159  --  02177205873

نشانی: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20

مشاجره را به گفتگویی با حوصله تبدیل کنید!!

میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


مشاجره را به گفتگویی با حوصله تبدیل کنید!!


مشاجره یعنی چه؟


گفتگوی همراه با پرخاش و ستیز، نزاع کردن؛

در چنین شرایطی طبیعتا شدت هیجان بسیار زیاد است و زمانی که هیجان شدت می گیرد، منطق کار نمی کند و این یعنی زنگ خطر برای وقوع رفتارهای خطرناک، ضرب و شتم، فحاشی و آسیبهای جبران ناپذیر

وقتی همسران به منظور حل و فصل اختلافات به مراکز مشاوره مراجعه می کنند، همدیگر را به دروغ گویی متهم می کنند، با صدای بلند صحبت می کنند، داد می زنند، زبان بدنشان یعنی نحوه نشستن و ایماء و اشاره هایشان کاملا تحریک کننده ی یکدیگر است، وسط صحبت یکدیگر می پرند و  دنبال مقصر می گردند.

اما اگر به دنبال کسب نتیجه هستید و از چنین وضعی خسته شده اید و مایلید هر چه سریعتر رهایی یابید، پس برای دست کم یک جلسه ی مشاوره ، همدیگر را همراهی کنید؛ چطوری؟


با رعایت قواعد زیر:


-در طرح موضوع، عجله نکنید، با آرامش صحبت کنید، به این فکر کنید شما بالاخره چه در یک جلسه یا دو جلسه حرف هایتان را خواهید زد، پس زمان برای شما تمام نمی شود و قرار نیست حکمی بدون تجدید نظر برای تان صادر شود.

-زبان بدنِ تحریک آمیزِ خود را کنترل کنید(نیشخند، ایما و اشاره، طرز نشستن و نگاه)

-قلم و کاغذ همراه خود بیاورید، اگر ندارید از مشاور یا منشی درخواست کنید؛ چرا؟ زیرا هیجانِ خشم و ناراحتی موجب می شود، اغلب وسط صحبت بپرید، غالبا مراجعان می گویند: " اگر الان جوابِ همسرم را ندهم، فراموش می کنم؛ این روزها  ایشون با کارهاشون حافظه و حواس برایم نذاشته!"

-غالبا مشاهده  شده وقتی همسران  در حین صحبت یکدیگر ، یادداشت برداری می کنند، زبانِ بدنِ تحریک آمیز، از کار می افتد، ذهنشان متمرکز می شود و مطالب را  بهتر به یاد می آورند.

-نوشتن، پاسخ سریع را به تاخیر می اندازد، این موضوع موجب می شود تا کلمات بهتری برای بیان انتخاب کنید.

در مجموع، حتی  اگر بتوانید این تکنیکها را در هر لحظه که امکان مشاجره هست به کار ببرید، شک نکنید که از وقوع آن جلوگیری می کنید.



پذیرش کلینیک مشاوره شرق تهران: 02177249607  --  02177450159  --  02177205873

نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20

ازدواج های خطرناک!

میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


ازدواج های خطرناک!


برخی ازدواج ها در شرایطی رخ می دهد که یکی از همسران در کشوری دیگر یا شهری دیگر است که امکان ملاقات و آشنایی از نزدیک برای آنها محدود است.

به خصوص سال های اخیر که ازدواج با ایرانیان خارج از کشور رواج پیدا کرده. این در حالی ست که دور بودن از یکدیگر فرایند شناخت را به تاخیر می اندازد.

از دیگر معایب ارتباط از راه دور، این است که ما متوجه جزئیات نمی شویم و کلیات را می بینیم.

در ارتباطی نزدیک هدف دو نفر این است که همدیگر را بشناسند، با یکدیگر مهربان تر و صمیمی تر شوند در حالی که در ارتباط راه دور بیشتر هدف این است که دو نفر یکدیگر را دوباره ببینند.

در رابطه ای دور، بیشتر ابراز احساسات مطرح می شود ولیکن در ارتباطی نزدیک چون خیالمان آسوده ست که به یکدیگر دسترسی داریم، ارائه ی اطلاعات در اولویت قرار می گیرد.

در یک ارتباط نزدیک توصیه ما این است که افراد در موقعیت های مختلف یکدیگر را به دفعات ببینند، تا از احساسات و افکار هم و حتی سلایق یکدیگر آگاه شوند اما این موضوع در ارتباط راه دور میسر نیست.



پذیرش کلینیک: 02177249607  --  02177450159  --  02177205873

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20

ازدواج با چه افرادی خطرناک است؟


ازدواج با چه افرادی خطرناک است؟


امین میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


با هر کسی ازدواج نکنید !


افرادی که معتاد به مصرف مواد مخدر، الکل یا دارو هستند.

واقعیت را بگویم بهتر است از ازدواج با فرد معتاد پرهیز کنید. اگر تصمیم تان برای ازدواج با چنین شخصی جدی است، این را در نظر بگیرید که می بایست آن شخص پیش از ازدواج فرایند ترک را آغاز کند و در این صورت ، تازه وارد مرحله بعد می شوید و آن این است که تا یک سال پس از شروع ترک و درمان نمی توانید رسماً اقدام کنید. چون افراد در حال ترک، در سال اول، مرحله بهبودی موقت را پشت سر می گذارند. بسیار در معرض خطر بازگشت هستند. البته توصیه من این است که اگر فردی 5 سال پاکی را پشت سر گذاشته بود، شخصی است که می توان برای ازدواج با او به طور جدی فکر کرد.

برای چنین ازدواج هایی، پیش از هر چیز مشاوره پیش از ازدواج ضروری است.


افرادی که به سرعت و به شدت خشمگین می شوند.


نوسانات احساسات را برای ازدواج ملاک قرار دهید؛ کسانی که به شدت تحریک پذیر هستند، به کوچکترین مشکلی یا واکنشی از سوی دیگران پاسخ تند نشان می دهند، گزینه مناسبی برای ازدواج نیستند.


افرادی که مسئولیت زندگی خود را بر عهده نمی گیرند.


این افراد معمولا دیگران را مسئول گرفتاری های خود معرفی می کنند؛ یکی از راه های شناخت این اشخاص، این است که اگر به صحبت هایشان دقت کنید متوجه می شوید که داستان های مختلفی از مظلومیت شان یا ظلمی که در حق شان شده بیان می کنند.


فکر می کنند که ضعیف و درمانده هستند.


احتیاط کنید که در مقابل این افراد ابتدا احساس همدردی تان گُل می کند. راه شناخت این اشخاص، تجربه احساس خودتان است، کدام بخش از احساسات شما تحریک شده؟ آیا می توانید خودتان پیدا کنید که چه چیزی دیدید که آن بخش از احساسها تحریک شد؟ اگر قادر نیستید، حتما از متخصص کمک بگیرید.


ازدواج های خطرناک


افرادی که دیگران را کنترل می کنند.


این افراد معمولا همه تصمیم ها را خودشان می گیرند، سررشته همه امور دست خودشان است حتی آنها هستند که به دیگران می گویند چه کنند یا نکنند؛ این افراد هم خطرناک هستند چون حس مالکیت زیادی دارند، پذیرای راهنمایی دیگران نیستند، دیر یا زود نسبت به همسرشان با حالتی انتقادی و سرزنشی رفتار می کنند، بنابراین همسران این افراد به ما مشاوران می گویند که اعتماد به نفسشان در اثر زندگی با چنین شخصی از بین رفته.

افرادی که اختلال جنسی دارند.

تفاوتهایی مثل طبع سرد و گرم متفاوت بین دو نفر اگر چه ممکن است اختلال به حساب نیاید ولی منجر به نارضایتی جنسی در زندگی می شود. اما در بین رفتارهای مشکل آفرین، خودارضایی مستمر، روابط نامشروع، از همه بدتر، تنوع طلبی جنسی، اعتیاد به چت جنسی، مواردی هستند که باید از این افراد دوری کرد.


افرادی که "کودک" مانده اند و "بالغ" آنها شکل نگرفته است.


چنین افرادی نمی توانند مسئولانه تصمیم بگیرند، آینده نگر نیستند، لذت های پیش رو، اهداف و منافع شخصی برایشان مهم تر از به تعویق انداختن تمایلاتشان است.

برخورد چنین افرادی با مسائل اقتصادی و مالی یکی از بهترین نشانه های بلوغ است چرا که فردی که کودکِ درونِ قوی تری دارد و از بالغ ضعیف تری برخوردار است نه می تواند پول بدست بیاورد و نه می داند چگونه خرج کند.


افرادی که عواطف و احساسات خود را بیان نمی کنند.

اگر شما فردی حساس هستید و معمولاً در موقعیت های هیجانی احساس خود را بروز می دهید زندگی در کنار افرادی که خود دار هستند، سخت است، به خصوص اگر این اختلاف شدت داشته باشد.


افرادی که از روابط قبلی خود التیام پیدا نکرده اند.


نشانه های بهبود نیافتن از رابطه های گذشته، مقایسه های شما با نفر قبلی است. همچنین باورهایی که در اثر تجارب گذشته در ذهن شکل گرفته و مکرر به آنها رجوع می شود؛

و از دیگر نشانه های چنین افرادی، این است که هنوز در رنج روابط قبلی بسر می برند، در ذهنشان کم رنگ نشده و در شوک روحی بسر می برند.


افرادی که خانواده های آزاردهنده دارند و نمی توانند در مقابل آزار آنها از همسر خود حمایت کنند.

کم نیستند افرادی که توانایی حل دخالت های خانواده خود را ندارند، قادر به حل و فصل واکنش های والدین خود نسبت به زندگی جدیدشان نیستند. این موضوع در ایران بسیار حاشیه ساز است و دختران و پسران می بایست به آن دقت کنند.


پذیرش کلینیک: 02177249607

نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین- طبقه 5 واحد 20