کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

آسیب شناسی روابط همسران

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

پروانه نظام روانشناسی:2208

با یک سیکل خطرناک در روابط همسران آشنا شوید

می دانید یکی از سیکلهای رایج در همسرانی که مشاجره دارند، چیه؟ 

این مطلب را حتی کسانی که قصد ازدواج دارند، بخوانند چون ممکن است آنها هم یکی از مبتلایان رایج این مشکل باشند.(اگر فکر می کنند شامل حالشان نخواهد بود، احتمالا اول ازدواج با احساسات و خوش بینی زیاد به آینده نگاه می کنند، که من این حال و هوای اول ازدواج را اصلا قبول ندارم، چون بعدها مشکلات زوجها چیز دیگری می گوید)

این سیکل بنا به ترجربه مرکز مشاوره و زوج درمانی تهران اینجوری هست که دو نفری که وارد رابطه میشن از یک نقطه ای ناراحتی یکی از دو نفر شروع میشه؛ به خاطر اینکه نیازهای یکی ازطرفین برآورده نمیشه مثل توجه، محبت، احترام به خود یا خانواده و از این قبیل

در این نمونه، اگر بحثی اتفاق بیفته، چیزی حل نمیشه یا اصلا بحثی نمیشه؛ یا بد بحث میشه، به هر حال نتیجه نداره.

حالا کم کم یکی از طرفین با دلخوری رابطه را ادامه می دهد و به تدریج مسائل پیچیده می شود. چطوری؟ این طوری که در جایی یکی از زوجها می پرسد چرا با خانوادم این طوری رفتار کردی؟ یا سردی یا توجه نمی کنی؟ طرف مقابل به زبان بی زبانی یا شاید هم بیان کند، می گوید مگه تو در فلان روز متقابلاً  توجه کردی یا نیاز من را دیدی!؟ یا ناراحتی من را از مشکلی که مادرت درست کرده دیدی؟

 از این جا به بعد مرحله حساس شروع می شود!

یا باید همینجا حل و فصل شود یا مسائل مشابه باعث گره خوردن می شود و یک سیکل معیوب درست می کند.

چطوری؟ در صحنه بعدی، یک نیاز دیگری عمدا یا از روی بی انگیزگی توجه نمی شود و در صحنه های بعدی از سمت نفر مقابل پاسخ بی توجهی دیگری صادر می شود

پس در این بی توجهی ها حلقه های خطرناک به هم وصل می شود و به شدت احتمال فروپاشی رابطه وجود دارد اگر روی هم تلنبار شود!

حتی وقتی پس از شکل گیری این حلقه های خطرناک و با تاخیر زیاد به زوج درمانگر مراجعه می کنند، آنقدر از هم دلخور هستند که هیچ کدام نمی توانند پیش قدم شوند و یکی از حلقه ها را قیچی کنند، یعنی در یکی از صحنه ها که مثلا مشکل توجه بود(طبق مثال) توجه را به دیگری بدهد تا روی نفر مقابل تاثیر بگذارد.

حالا شاید یکی بگوید من خودم را تغییر دادم، توجه را دادم ولی اتفاقی نیفتاد!

 در چنین روابط پر تنشی یا سردی که معمولا  طرفین در مورد فشارها، با هم حرف نمی زنند چون عموماً منفی بین شدند و گارد دارند و این نمی گذارد به جزئیات تغییر توجه کنند اگر می خواهند رابطه شان را درست کنند و همدیگر را دوست دارند باید بگویند که چون می خواهیم رابطه را درست کنیم من این بی توجهی را درست می کنم و انتظار دارم تو به تغییر رفتار و تلاش من توجه کنی

نه اینکه گفته بشه: میخوام ببینم تو چه کاره ای و عوضش چی کار می کنی!؟ یا تو اول شروع کن...

در حالت اول پاسخ بالغانه از نفر مقابل می تونه این باشه که مرسی از اینکه  به کیفیت رابطمون توجه می کنی من هم سهم خودم رو اجرا می کنم

تمام

دیگه کشش ندید و بروید اجرا کنید و مسئول باشید در برابر حرفی که می زنید و در مورد تغییرات چه مثبت و چه منفی حرف بزنید، لطفا

حرف بزنید!

حرف بزنید!

بیان کنید...

به زبان بیاورید..

دیگه چطوری باید بگم!؟

"تو خودت باید بفهمی" رو دور بریز

پس زوجها یا باید برای جلوگیری از این حلقه ها، کاری بکنند و بتوانند حل کننده موثری باشند یا از متخصص زوج درمانگر کمک بگیرند.

اگر روی هم جمع شود، درست کردنش هیهاااااات

این تحلیل تکنیکال بود از روابط همسران، حتما که نباید رمز ارزها رو تحلیل تکنیکال کنیم


پذیرش کلینیک: 77249607    77450159    09036019760(پیام گیر واتس اپ)

نشانی:انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد