کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

حرف هایی که رابطه زناشویی را ویران می کند



نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


با "بعضی جمله ها" زندگی ات را تمام کن


بعضی کلمه ها یا جمله ها اگر در مشاجره های زناشویی بیان شود ویران کننده رابطه است که حتی درست کردن آن ممکن است از دست مشاوران- چه با تجربه و چه کم تجربه- پا درمیانی دوستان و آشنایان دور و نزدیک بر نیاید. بنابراین توصیه می شود حتی در اوج عصبانیت از بیان آن جمله ها خودداری کنید. جمله هایی مثل:  مهریه ام را اجرا می گذارم، اگر  فلان کار را نکنی...... یا اگر تغییر نکنی؛ یا می گذارم می روم... .


خب اگر قرار است زندگی نکنی نیازی به این همه تهدید نیست، تصمیمت را بگیر، اگر قرار است باعث تغییر همسرت شوی و زندگی ات را ادامه دهی، این بدترین کار ممکن است و به راحتی همه چیز را ویران می کنی.


همین رفتار می تواند باعث شود تا شخصی که تهدید شده ، نزد مشاور مدعی شود من مرتب تهدید شدم و همسرم همه چیز را خراب کرد. آخر این چه رفتاری است؟ و البته درست هم می گوید اگر مرتب از طرف همسرش تکرار شده باشد.


بعضی جمله ها هم "تحقیر کننده" و "برچسب زننده" است البته "لحن" هم کمک می کند به القای احساس های منفی. نسبت دادن بعضی ویژگی ها به همسرمان و خانواده اش و سایر وابستگانش مثل:


- می دونید آقای دکتر ! اینا هم شون عصبی اند.

- نوکر همه که هستی....

- این قدر بی عرضه که یک" نه" نمی تونی بگی

- "بله قربان گوی" این و آن هم که هستی

(خواننده گرامی لطفا با لحن پر از کنایه بخوانید)


توصیه می شود از گفتگوی شفاف و واضح که بیان دقیق رفتار های آزاردهنده هست استفاده کنید و اگر تغییر حاصل نشد از مشاور خانواده کمک بگیرید. 


پذیرش کلینیک: 02177249607



https://telegram.me/farjamclinic

انتظارهای زناشویی؛ واقعیت یا توهم(مشاوره های پیش از ازدواج را جدی بگیریم)

نوشته: میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


انتظارهای زناشویی؛ واقعیت یا توهم


انتظارهای سال های نخست ازدواج، تا حدودی از تصوری که زن و شوهر از نقش یکدیگر دارند سرچشمه می گیرد و در عین حال زن و شوهر، این برداشت ها را که اغلب ناشی از تربیت خانوادگی آنهاست با خود به زندگی مشترک می برند و از طرف مقابل توقعاتی دارند. متاسفانه اما گاها پدر و مادر الگوی مناسبی برای رفتار با همسر نیستند.


ممکن است فردی صرفا به این دلیل که پدرش بسیار سختگیر بوده تصمیم بگیرد عکس او رفتار کند. یا خانمی که در منزل والدین خود به شدت مورد حمایت عاطفی و مالی بوده حالا زندگی کردن با کسی که شغلش آزاد است و نوسان مالی دارد و شوهرش انتظار شکیبایی بیشتری دارد سخت است و از او توجه بیشتری می طلبد


شنیده اید که بعضی اشخاص می گویند: "من قبل از ازدواج فرد شادی بودم اما الان همه می گویند چه قدر غمگین و ساکت شده ای؟" این جمله را ما مشاوران همیشه می شنویم. بسیاری از مواقع ناشی از سطح تفاوت بالای انتظارات ایجاد شده توسط والدین در فرزند و انتظارات زندگی زناشویی است.

متاسفانه این روند باعث مشاجره های شدید، برچسب زدن به یکدیگر، تمسخر و تضعیف یکدیگر و خانواده های طرفین، پایین آمدن آستانه تحمل و اتفاق های ناگوار بعدی می شود. به منظور جلوگیری از این صحنه ها مشاوره پیش از ازدواج را جدی بگیرید و بهتر است پیش از اقدام به انتخاب شریک زندگی کمی برای شناخت خود و اینکه چه کسی و با چه مشخصاتی می تواند کیس مورد نظر شما باشد وقت بگذارید.


 کلینیک مشاوره شرق تهران: 02177249607

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- بعد از میدان صدم- ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد 20

ضرورت مدیریت استرس

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


ضرورت مدیریت استرس


تکنیک های ارام بخشی با ریلکسیشن شیوه ای است برای ایجاد آرامش عصبی-عضلانی که شامل انقباض گروهی از ماهیچه ها و سپس رها کردن آن است همیشه به مراجعانم توصیه می کنم هر از گاهی "عادت های تنیدگی" خود را چک کنند.

شاید بپرسید یعنی چه؟ 

بیشتر ما عادت داریم به شیوه ای خاصی بنشینیم یا امورات روزمره را انجام دهیم که اگر به حرکات جزئی خود دقت کنیم رفتارهایی وجود دارد که در آن تنش در برخی ماهیچه ها اتفاق می افتد

 به عنوان مثال هنگام تماشای تلویزیون آرواره هایمان را بهم فشار می دهیم و حتی موقع سرمای هوا ؛

همین طور موقع صحبت با شخصی دست به سینه نشستن و شانه ها را بالا نگه داشتن یکی دیگرعادت های ماست  و مثال های بسیاری که خود شما هم می توانید به آن بیفزایید همه این ها بدن ما را تنیده نگه می دارد که اصلاح ان ضروری است اخیرا برخی مردم به اقتضای شغلشان به دنبال مشکلات اقتصادی و پاس نشدن چک های مشتریان بحث زیادی با آنها دارند و گاهی دعوا و مشاجره لفظی. فکر کنید آنها تنش های عضلانی را چطور تجربه می کنند؟

به همین دلیل توصیه می شود که اگر در زندگی شخصی خود با همسر یا فرزند مشاجره هایی دارید که فعلا و تا حل موضوع ،ادامه دار هست به ایجاد فرصتی برای رهاسازی تنش های عصبی-عضلانی خود اهمیت دهید. 

شما نمی توانید به طور مداوم با این همه تنش مسائل را مدیریت کنید بسیاری از دعواهایی که به پرخاشگری و واکنش های شدید و یکباره منجر می شود ناشی از تنش های روزهای قبل و طولانی شدن آن است.


پذیرش کلینیک: 02177249607

نشانی کلینیک: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5 واحد20

چند عدد کتاب بیشتر بخوانید ، مشورت کنید، ضرر نمی کنید


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


چند عدد کتاب بیشتر بخوانید ، مشورت کنید، ضرر نمی کنید


ضعف فرهنگی و مطالعاتی در بین نسل جوانی که برای ازدواج مراجعه می کنند بسیار زیاد است اگر خود را اهل مطالعه نشان دهند نهایتا عضو کانال دکتر هلاکویی و امثال آن شده اند حال این عزیزان پس و پیش جملات گرانبهای خود چه گفته اند، خدا داند اما قوه درک و فهم نسل امروز ظاهرا از همه گفته ها فقط به یک جمله آن استناد می کند.


هیچ کدام از این کارها جای مطالعه را نمی گیرد به خصوص وقتی تجربه زندگی مشترک را نداریم و می بایست با مطالعه و پرس و جو از مشاوران اطلاعات لازم را به دست بیاوریم. در مورد زن شناسی، مرد شناسی، نحوه حل مشاجره ها و واکنش مناسب نشان دادن به همسر، درک و فهم انتظارات از یکدیگر، که بی جهت تحت عنوان "همسرم زیادی حساس است" جواب ندهیم.


ترک کردن محیط خانواده قبلی و تجربه محیط زندگی مستقل و جدید در اوایل ازدواج چالش برانگیز است ، چه قدر آمادگی دارید؟ در ظاهر می گویید بله اما زیر سقف حکایت از تجربه های تلخ و شیرین بسیاری دارد با احتیاط پیش بروید، خواهش می کنم.


 زن از این که شوهرش با دقت نظر و احتیاط مسائل را بررسی کند و خویشتن داری داشته باشد خوشحال می شود از این که دیدگاه مشورتی داشته باشد و با کارشناسان- نه فامیل و دوستان- در میان بگذارد به زندگی علاقه مند تر می شود. این را من و همکارانم که با خانم ها سرو کله می زنیم و پای دردل آن ها می نشینیم می دانیم!

 

پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور: 9092301285


نشانی ما: تهران- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد از تقاطع آیت- ساختمان پزشکان نگین طبقه 5 واحد 20


 

مشاوره خانواده و ازدواج در این کلینیک



مشاوره خانواده و ازدواج در کلینیک مشاوره میرموسوی


تاکید بر " گفتگو" در این کلینیک مهم است نه فقط برای اصلاح مشاجره های زن و شوهری بلکه شیوه مهم ما برای ارتباط با هر یک از زوجین است.


گفتگو ، دریافت اطلاعات، انتقال تجربه ، تحلیل و نتیجه گیری را ملاک قرار می دهیم.


پس لطفا حوصله کنید.


پذیرش کلینیک: 02177249607


کلینیک مشاوره شرق تهران: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام-بعد از میدان صدم-ساختمان پزشکان نگین-طبقه 5- واحد20