کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

چرا همسران از یکدیگر دور می شوند؟

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

پروانه نظام روانشناسی:2208

چرا همسران از یکدیگر دور می شوند؟

ترسها و نگرانی ها کارکرد مثبت و منفی بسیاری دارند(نگرانی مثبت و سازنده هم داریم) و در مورد اثرات منفی آن بسیار صحبت شده اما بد نیست بدانیم ترسها و نگرانی هادر یک رابطه عاطفی چه اثرات مخربی دارد؟

نگرانیها در یک رابطه باعث می شود کمتر شنونده باشیم و در برابر انتقادها دفاع می کنیم و گارد می گیریم.

شنونده نبودن و دفاع باعث می شود نیاز همسر را نبینیم.

حتی لحظه ای برای درک او و احساساتش وقت نگذاریم.

می دونید چرا؟ چون ترسها و نگرانی ها باعث می شود از دید خودمان و نگرانیهای مان پاسخ بدهیم و دقیقاً همسر احساس می کند به او و نیازهایش توجه نمی شود.

و همین که نگرانی های ما برطرف شود، احساس راحتی می کنیم و این را همسر می فهمد اما در نهایت روزی می گوید پس دغدغه های من چه می شود؟ و نیازهای من تکلیفش چه خواهد بود

نارضایتی از همین جا شروع می شود؛ فاصله ی بین آنچه که ما درک می کنیم و آنچه توسط همسرمان درک می شود، فاصله هر چه بیشتر، اختلاف و سرانجام نارضایتی بیشتر خواهد شد.

بنا به بررسی های بالینی مرکز مشاوره امین میرموسوی در جلسات زوج درمانی همسران ، تفاوتهای شخصیتی و فرهنگی نقش مهمی در این فاصله ایفا می کنند برای کاهش این فاصله و تفاهم بیشتر، مشاوره قبل ازدواج و آزمونهای شخصیت شناسی، آموزش همسران و آماده سازی آنها برای ازدواج نقش مهمی در کاهش این اتفاق دارد.


پذیرش کلینیک: 77249607       77450159     09036019760(پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20

مشاوره تلفنی ، حضوری،  تماس تصویری




چقدر خودت را می شناسی؟

تــو مهمترین کسی هستی که در همه عمرت با او دیدار خواهی کرد

پس چرا با خودت رابطه خوبی نداری؟

برای داشتن رابطه خوب با خودت، باید یادبگیری به حرف آن کسی توجه کنی که در زیر کلمه ها، بهانه ها، توجیه ها، پرخاشگریها، مستی ها و قهرها، قایم شده!



پذیرش کلینیک: 77249607      77450159      09036019760(پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20

مشاوره حضوری، تلفنی، تماس تصویری


نکاتی درباره حل بحران خیانت(3)

امین میرموسوی

مشاور  ارشد خانواده

نکاتی درباره حل بحران خیانت(3)

یکی از اتفاقهای بد در جلسات زوج درمانی برای حل بحران خیانت این هست که همسر پیمان شکن خیلی زود و در همان ابتدای وقوع بحران  انتظارات برآورده نشده خود را مسبب خیانتش می داند

مثلا همسرم کم گذاشته

مدتی بود توجهی نمی دیدم و...

البته بیشتر به نظر می رسد این عجله و دست پاچگی برای توجیه باشد!

اما اگر درست هم باشد، یعنی توقعات برآورده نشده از دید همسر پیمان شکن موجب خیانت شده، خب اولاً می بایست قبل از خطا و خیانت دست به کار می شدیم و برای حل این موضوع از مختصص زوج درمانگر کمک می گرفتیم، نه اینکه خیانت کنیم لذا قابل قبول نیست که چون همسرم کم گذاشت خیانت کردم

اما برای کسانی که در جلسات زوج درمانی قصد جدی خود را برای بازسازی رابطه نشان می دهند  و ابراز پشیمانی می کنند وقتش نیست که هول شوند و نیازهای خودشان را بیان کنند

به همه ی این مسائل در طول جلسات زوج درمانی رسیدگی خواهد شد.

ولی کسی که ابراز پشیمانی می کند و قصد جبران دارد توجه بسیاری را باید روی ارتباط خوب با همسرش بگذارد و درمان را مرحله به مرحله پیش ببرد بیان نابجای نیازهای خود، حتی می تواند موجب ناامیدی و خشم همسر خیانت دیده شود.


پذیرش کلینیک: 77249607       77450159       09036019760 (پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی- خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20

مشاوره تلفنی، تماس تصویری، حضوری




نکاتی درباره حل بحران خیانت(2)

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

نکاتی درباره حل بحران خیانت(2)

جبران خیانت و ابراز پیشمانی فقط به این نیست که در جلسه اول مشاوره زوج درمانی بگویید من پشیمانم و هر کاری بتوانم برای همسرم انجام می دهم

بلکه تجربه زوج درمانی همسری که خیانت مرتکب شده نشان دهنده نکته مهمی است، اینکه فرایند جلسات زوج درمانی و طول زمان نشان می دهد کسی که مرتکب خیانت شده چقدر در حفظ زندگی خود موفق عمل کند و ربط چندانی به ابراز پشیمانی جلسه اول ندارد!

غالباً به ما ثابت شده مردها با بی حوصلگی و کم صبری انتظار دارند همسرشان سریع از بحران عبور کند.

پس باز هم می گویم "رفتارهای شما در طول زمان" ثابت کننده این هست که چقدر می توانید در گذر از بحران خیانتی که مرتکب شدید موفق عمل کنید.

*اعتماد از دست رفته به راحتی بر نمی گردد

*راه حل فوری برای درمان خیانت وجود ندارد

پس اگر الان در وضعیتی هستید که سر و گوشتان می جنبد بدانید و آگاه باشید که اگر کار دست خودتان و زندگی تان دادید به احتمال زیاد باید با زندگی خانوادگی خداحافظی کنید و در اولویت بعدی می گویم که شــــــاید شانسی برای بازسازی زندگی داشته باشید؛ حال انتخاب با شما، از مشاور انتظار معجزه نداشته باشید.

راهنمایی بیشتر درباره خیانت و حل آن در بخش بلاگ سایت مرکز مشاوره امین میرموسوی:

خیانت

پذیرش کلینیک: 77249607        77450159      09036019760(پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی- خیابان فرجام- بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5- واحد20

مشاوره حضوری، تلفنی، تماس تصویری



توصیه ای در مورد جلسات زوج درمانی

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

توصیه ای در مورد جلسات زوج درمانی

در مورد زوج درمانی و کلا مشاوره های خانواده نکته ای رو می خوام بگم و اون اینکه حتما جلسات رو پیگیری کنید و زود جا نزنید. در بسیاری مواقع نمیشه فرایند جلسات زوج درمانی را از همان ابتدا قضاوت کرد که بعضی مراجعان انجام می دهند مثلا می گویند فکر نکنم فایده ای داشته باشه، ادامه ندیم یا بریم جای دیگه...

فراموش نکنید این شما مراجعان هستید که با دیر مراجعه کردن به مراکز زوج درمانی و مشاوره ، حجم بسیاری از خاطرات و مشکلات را با خود به همراه می آورید که شرح آن زمان بر است. اگر به تمام جزئیات هم نیازی نباشد باز هم زمان بر است.

به قول مراجعان: از کجا باید شروع کنم!؟ یا جمله ی معروف دیگر آنها این است که می گویند: خب من باید از اول بگم که در جریان نوع زندگی ما باشید.

همین دو جمله نشان دهنده این است که چاره ای جز صبر برای مراجع و مشاور نیست

اگر هزینه برایتان مهم است تنها توصیه این هست که به محضی که با مشکلاتی مواجه می شوید در ابتدا خودتان برای حل آن تلاش کنید اگر نشد در همان ابتدا به زوج درمانگر و روانشناس مراجعه کنید.

به طور کلی برای اثربخشی بهتر زوج درمانی واقعا ضروری است که نگذاریم مشکلات روی هم تلنبار شود.

لذا به کسانی که قصد ازدواج دارند توصیه می کنم در مورد همین موضوع با هم گفتگو کنند که:  اگر مشکلی و بحثی داشتیم و نتوانستیم در همان روزهای اول، خودمان حل کنیم برای اینکه روی رابطه مان اثر منفی نگذارد حاضری به زوج درمانگر مراجعه کنیم یا نه؟

این موضوع رو به عنوان یک اصلی که به آن اعتقاد دارید بیان کنید

چطور شما در مورد مذهب، قانون یا هر ارزش و عرف و اخلاقی یکسری اعتقادات دارید، این هم را هم به اصول خود اضافه کنید.

نکته آخر اینکه به جای حالت انفعالی و پشت گوش انداختن و ادامه ندادن جلسات مشاوره اتفاقاً با مشاور خود فعالانه کار کنید و از او بخواهید که برای رسیدن به نتیجه می خواهید پیگیر باشید تا مشاور شما هم با احساس مسئولیت بیشتری به مشکل شما بپردازد.



پذیرش کلینیک: 77249607      77450159      09036019760(پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20




روانپزشک بریم یا روانشناس؟

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

روانپزشک بریم یا روانشناس؟

لطفاً یک دقیقه وقت بگذارید این مطلب را بخوانید تا به خود و دیگران کمک کنید

باز هم این سوال که همیشه از مراکز مشاوره می پرسند آیا برای مشکلمون پیش روانشناس بریم یا روانپزشک؟ قبلاً در آپارات ویدئویی در این باره گذاشتم و اینجا باز هم توضیح میدم.

زمانی ما باید به روانپزشک مراجعه کنیم که نشانه های زیر را به دنبال حادثه ای(طلاق،شکست عاطفی، شکست شغلی، تغییر شغل، از دست دادن عزیزان و  ....) بیشتر اوقات تجربه کنیم:

بیقراری، گریه، بی خوابی، از خواب پریدن، به خواب نرفتن، خُلق تحریک پذیر مثل زمانی که زود از کوره در میریم،  آستانه تحمل  پایین، بی اشتهایی، پر اشتهایی،  احساس پوچی، آسیب زدن به خود یا دیگران، حواس پرتی، تپش قلب و تعریق ناشی از استرس و اضطراب، کاهش قابل توجه وزن به دنبال نشانه هایی که گفتم یا بر عکس افزایش وزن.

*این نشانه ها باید آنقدر زیاد باشد که روی عملکرد روزمره و زمینه های تحصیلی ، شغلی، یا روابط ما در خانواده تاثیر منفی بگذارد. اگر بیشتر اوقات این نشانه ها را تجربه می کنید حتما برای دارو درمانی به  روانپزشک مراجعه کنید

*اما اگر این نشانه ها کم است و بیشتر و مایل هستید با متخصصی صحبت کنید تا به آرامش برسید می بایست نزد روانشناس و مشاور مراجعه کنید.

*حالا اگر به دنبال مشکلات با همسر دچاراین نشانه ها هستید و شدت علایم زیاد است اول روانپزشک و بعد زوج درمانگر.

*اگر نوجوان هستید که به دنبال مشکلات با والدین و اعضای خانواده دچار این نشانه ها هستید و شدت علایم زیاد است اول روانپزشک سپس مشاور خانواده(حتی در صورت علایم خفیف)

*علایم فوق اگر خفیف باشد و نیاز به روانپزشک نباشد مراجعه به مشاور روانشناس

*اگر به دنبال حوادثی مثل سوءاستفاده جنسی، از دست دادن اعضای خانواده و تروماهای شدید دچار این نشانه ها هستید اول روانپزشک بعد روانشناس بالینی و رواندرمانگر

به شدت نشانه برای تشخیص مراجعه به متخصص دقت کنید. استثنا هم داریم که ممکن است افرادی با وجود نشانه های شدید ، یک یا چند جلسه گفتگو با مشاور و روانشناس هم آنها را به آرامش برساند. ما در اینجا حالت کلی را بیان کردیم.

خلاصه و مفید عرض کردم امیدوارم مفید باشه براتون

باز هم اگر نمی دانید که به روانپزشک مراجعه کنید یا روانشناس ، مرکز مشاوره شرق تهران آمادگی دارد تا با برگزاری یک جلسه مشاوره تشخیصی ، شما را به متخصص مربوطه راهنمایی کند.


پذیرش کلینیک: 77249607       77450159      09036019760 (پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20





تجربه هایی از جلسات مشاوره ازدواج

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

تجربه هایی از جلسات مشاوره ازدواج

خیلی از افرادی که برای مشاوره قبل ازدواج مراجعه می کنند یا دیر مراجعه می کنند و مشکلاتی را تجربه کردند و آسیب خوردند و بعد مراجعه می کنند یا از پیامد مشکلات یا اختلافهای که مواجه شدند اطلاعی ندارند

به عنوان مثال مخالفت و کارشکنی برخی والدین در ازدواج فرزندشان می تواند مهم باشد و زوجها باید در مورد تاثیر این مخالفتهای شدید آگاهی کسب کنند. فاکتورهای بسیاری می تواند تاثیر این مشکل را سبک یا برعکس سنگین کند که باید توسط مشاور مورد بررسی قرار بگیرد. 

در مثالی دیگر، تفاوتهای فرهنگی بین برخی قومیتها مساله ی مهمی است که معمولا زوجها تا زیر یک سقف نرفته اند درکی از این تفاوتها پیدا نمی کنند.

جلسات مشاوره قبل ازدواج جدای از هر هدفی که دارد برای این موضوع هم هست که مراجعان را ازپیامد اختلافهایی که با آن مواجه شدند، آشنا کنند.

بسیاری از مراجعان قادر نیستند این پیامدها را شناسایی کنند. آنها فرصت می خواهند تا با کمک مشاور چالشهایی که با آن روبه رو هستند را تحلیل کنند و پیامد آن را روی تصمیم های آینده در نظر بگیرند.

نقش مشاور خانواده این هست که با توجه به تجربه هایی که از کار با مراجعان دارد آنها را از تاثیر پیامد تصمیم شان آگاه کند تا بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

برای همین می گوییم حتما در دوران آشنایی به جای عشق بازی ، وقت بگذارید به شناخت کافی و پرسشهای لازم ازیکدیگر؛ 

 آنهایی که احساس را ملاک قرار می دهند، پس از مدتی به مشاور مراجعه می کنند و می گویند تازه فهمیدیم مشکل زیاد داریم اما همدیگر را هم دوست داریم! و این یعنی آسیب و تازه اول گرفتاری


پذیرش کلینیک: 77249607      77450159    09036019760(پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20

مشاوره حضوری، تلفنی، تماس تصویری





سوالهای دوران آشنایی و قبل ازدواج

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

ما چقدر باید در دوران آشنایی شناخت کسب کنیم؟

هر چه بیشتر، بهتر و هر چه سوالهای بیشتری پرسیده شود به شناخت کمک می کند.

دختران و پسران جلو مشاور می نشینند و راست راست تو چشای مشاور نگاه می کنند و با تعجب می پرسند لازمه این همه سوال در دوران آشنایی از هم بپرسیم؟

خب چه بگوییم! که این قدر ازدواج را ساده و دست کم می گیرند. هنوز متوجه نیستند که با یکی از مهمترین تصمیمهای زندگی شان مواجه هستند.

وقتی در جلسات مشاوره ازدواج مراجعان را با سوالهایی مواجه می کنیم که باید از یکدیگر بپرسند متوجه می شویم که بسیاری از این سوالها به گوششان نخورده

بسیاری از افرادی که قصد ازدواج دارند و به مراکز مشاوره مراجعه می کنند اطلاعات بسیار کمی رد و بدل کردند

شناخت آنها کافی نیست و در حالی که بسیاری از کارهای قبل از عقد را انجام داده اند

این جای تعجب دارد و باعث تاسف است.

فراموش نکنید شما با طرح سوالهای مختلف در ابتدای رابطه به شناخت بهتری می رسید. شما وقتی با جدیت سوالهای بیشتری بپرسید، نفر مقابل شما هم احساس مسئولیت می کند که با دقت پاسخ دهد و پاسخها مشخص می کند شما با چه کسی طرف هستید

با توجه به ضعیف بودن اطلاعات داوطلبان ازدواج توصیه می کنم حتما از همان ابتدا زیر نظر مشاور ازدواج باشند و لیست سوالهای مربوط به دوران آشنایی را دریافت کنند و از پس از بحث با یکدیگر مجدداً به مشاور مراجعه نمایند.



پذیرش کلینیک: 77249607       77450159        09036019760(پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20

مشاوره تلفنی ، حضوری، تماس تصویری



توصیه های زوج درمانگر

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

پس من چیکارم تو زندگیت!؟

وقتی پدر و مادرتان به شما زنگ می زنند و می گویند می خواهیم چند روزی بیاییم خونتون، بدون مشورت با همسرتان نپذیرید. شاید برخی بگویند ما این را می دانیم!

اما کم نیستند کسانی که می گویند یعنی چی؟ اگر والدین مون زنگ زدن و گفتن می خوایم میایم، من بگم نیاین!؟

بله ممکنه لازم باشه به آنها جواب رد بدهید.

شما و همسرتان زوجی هستید که باید به عنوان زوجی مستقل شناخته شوید. زوجی که در دعوت کردن مهمان و والدین، نگاه به شرایط و موقعیت خانه و همسر می کنند و با او در میان می گذارند و تا زمان دریافت پاسخ می گویند مامان جان اجازه بده ببینم ما برای آخر هفته کاری نداریم، همسرم(اسم کوچک همسر) جایی نمی خواد بره، کاری نداره... خبرت می کنم.

دیگه از این ساده تر بگم!؟

با رعایت این نکته نشان می دهید که برای یک زندگی جدید و همسرتان احترام قائلید، حریمهای آن را رعایت می کنید و از دیگران هم می خواهید رعایت کنند.


پذیرش کلینیک: 77249607      77450159      09036019760(پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20

مشاوره تلفنی ، حضوری ، تماس تصویری



فوق تخصص زوج درمانی

امین میرموسوی

پروانه نظام روانشناسی:2208

فوق تخصص زوج درمانی!

یک نکته قابل توجه مراجعان و آن اینکه قرار نیست هر کلیدواژه ای که در گوگل معرفی میشه شما در جستجوی همون باشید مثل کلیدواژه "فوق تخصص زوج درمانی"

برخی تماس می گیرند و می پرسند روانشناس شما فوق تخصص زوج درمانی هست؟

لازم به توضیح برای آنهایی که انگار نمی دانند ما در رشته پزشکی مدرک تخصص و فوق تخصص داریم نه در روانشناسی

بنابراین اگر مشاوری خود را زوج درمانگر معرفی می کند ، زوج درمانگر است و بس.

دیگه نه فوق تخصص دارد و نه درجه تخصص گرفته. حالا کسی چون سالها در این زمینه کار می کند یا مقالاتی دارد و شهرتی رقم زده می تواند بگوید به طور تخصصی در زمینه زوج درمانی کار می کند.

مابقی استفاده از کلیدواژه ها برای مطرح شدن در  موتور جستجوگر گوگل است.

مثل این می ماند که من الان در قسمت برچسبها عبارت "فوق تخصص زوج درمانی" را درج می کنم. دلیل نمی شود مدرک من فوق تخصص زوج درمانی باشد که البته چنین کاری نمی کنم که موجب همین سوءبرداشتها نشود

اما چون در گوگل این  کلیدواژه دیده می شود برخی استفاده می کنند تا راحت تر در سرچ گوگل در دسترس قرار بگیرند. ولی موجب گمراهی می شود

پس،  از مراکز مشاوره نپرسید که شما فوق تخصص زوج درمانی دارید؟

خدمات زوج درمانی را یک مشاور خانواده انجام می دهد که یکی از زیرمجموعه های این رشته، زوج درمانی است.



چه کسی مسئول است!؟

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

چه کسی مسئول است!؟

چه فرقی بین این دو جمله زیر است و شما کدام را انتخاب می کنید؟

-اگر این کار را نکرده بودم آن اتفاق نمی افتاد؟

-اگر او این کار را نکرده بود، درد نمی کشیدم


در پستهای قبلی اعلام کردیم که قرار هست به زودی کلاسی برگزار کنیم در مورد بخشیدن، با عنوان:


شرایط و نحوه برگزاری این کلاس آموزشی به زودی اعلام خواهد شد در صورتی که مایل به شرکت در این کلاس هستید می توانید به شماره واتس اپ کلینیک اطلاع دهید:  09036019760


پذیرش: 77249607      77450159    

نشانی: انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20




تعریف خیانت

امین میرموسوی

مشاور ارشد خانواده

تعریف خیانت

این نکته هم برای چندمین بار ویژه کسانی که فکر می کنند فقط رابطه جنسی خیانت است! و می خواهند خود را تبرئه کنند لازم است بدانند و آگاه باشند که:

ازدواج مستلزم انحصار رابطه ی جنسی و عـــــاطـفـی است

 پس خیانت یعنی نقض این انحصار که هم رابطه جنسی را شامل می شود و هم عاطفی

شیرفهم شد؟



پذیرش کلینیک: 77249607      77450159     09036019760(پیام گیر واتس اپ)

نشانی: انتهای آیت شمالی-خیابان فرجام-بعد از میدان صد-ساختمان پزشکان نگین-طبقه5-واحد20

جهت کسب اطلاعات و رزرو سریع وقت می توانید به شماره واتس اپ  فوق پیام دهید