کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

بنویس تا سبک شوی....



« بنویس....بگو.....یه کاری بکن فقط تو دلت نگه ندار»


نوشته : میرموسوی( موسس و مشاور کلینیک)


امروزه این موضوع اهمیت یافته که خاطرات و تجارب هیجانی ناگفته نقش مهمی در جنبه های مختلف سلامت ما دارد بازگو کردن آن چه بیانی و چه به شکل نوشتن ، می تواند از اثرات درمانی برخوردار باشد(به ویژه اثربخشی این موضوع را من –وبلاگ نویس- در مورد افرادی که درتعارض بخشیدن و نبخشیدن فردی در طول زندگی بوده اند، تجربه کرده ام).


کسانی که از افسردگی رنج می برند ،بد نیست بدانند که ابراز هیجان و احساسات در قالب کلمات-حتی بیان نزد مشاور- موجب بازنگری در رویدادها و تجارب هیجانی شده ، که این خود موجب کاهش استرس و از این طریق کاهش مشکلات جسمانی و هیجانی می شود و تجربه مراجعان نشان داده آنها توانسته اند به این طریق افکار مزاحم خود را کاهش دهند.


این مطلب ضمن اشاره به فعالیت بالینی وبلاگ نویس با مراجعان،بر اساس پژوهش های انجام شده در سال1389 منتشر شده در مجله روانشناسی بالینی-سال دوم ،شماره 4 و دانشگاه تربیت مدرس،سال 1387 می باشد.


پذیرش کلینیک مشاوره شرق تهران:    02177249607

برای اضطرابتان کاری بکنید.....!

هیچ احساس کردید زمانی که مضطرب هستید انگار هر چه مطالعه می کنید کم است و در

 نتیجه بیشتر می خوانید(یعنی نوعی وسواس).


............. بی فایده است یا لااقل بیشترین انرژی شما را هدر می دهد.......



اضطراب،عملکرد و کارامدی پردازش را دراطلاعات کلامی به شدت کاهش می دهد. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان برای کاهش آن به اشتباه به صرف زمان بیشتر برای مطالعه روی می آورند.


در حالی که پژوهش های انجام شده سال های اخیر و بررسی بالینی مراجعان نشان می دهدکه صرف زمان بیشتر به مطالعه لزوما نمی تواند به عنوان یک راهبرد جبرانی برای افراد دارای اضطراب بالا عمل کند و حتی سطح عملکرد آن را کاهش می دهد.



مرکز مشاوره شرق تهران


تهران- خیابان فرجام- تقاطع میدان صد و خیابان آیت- ساختمان پزشکان نگین. طبقه 5-واحد 20


تلفن تماس: 77249607 --77450159



دلزدگی زناشویی



دلزدگی زناشویی


ازدواج یکی از مهم ترین حوادثی است که در زندگی رخ می دهد. در حالی که برخی از ازدواج ها موجب رشد و شکوفایی زوجین است، بسیاری از زن و شوهرها نیز می توانند به رنج هایی در مقابل یکدیگر بدل شوند.

ارتباط به زن و شوهر این امکان را می دهد که با یکدیگر به تبادل نظر به پردازند و مشکلاتشان را حل کنند و به قول گلاسر در نظریه انتخاب، در دایره حل اختلاف قرار بگیرند.

اما هنگامی که رابطه صمیمانه متوقف می شود،انرژی عشق به آزردگی و خشم تبدیل می شود و در نتیجه ،منازعات فراوان،انتقادهای مکرر، پناه بردن به سکوت، عدم همراهی عاطفی و لاینحل ماندن مشکلات را پدید می آورد و به مرور به دلزدگی زناشویی منجر می شود.

دلزدگی زناشویی، حالت  فرسودگی جسمی،عاطفی و روانی است و زوجهای متوقع را متاثر می سازد. این حالت زمانی بروز می کند که آنها متوجه می شوند علی رغم تلاششان، رابطه ی آنها به زندگی معنا نداده و نخواهد داد. دلزدگی زناشویی از عدم تناسب میان واقعیات و توقعات، ناشی می شود و میزان آن به میزان سازگاری زوج ها و باورهایشان بستگی دارد.

دلزدگی با ضعیف شدن رابطه و پی بردن به مسائل و موضوع هایی که به اندازه گذشته خوشایند نیستند، شروع می شود و اگر در این مرحله کاری برای جلوگیری از پیشرفت این روند صورت نگیرد، همه چیز از مرحله بد به بدتر می رسد.

توصیه می شود،زوجین، پیش از این که دلزدگی زناشویی بر روابط زن و شوهر سایه افکند،اقدام به آموزش و به کارگیری مهارت های ارتباطی کنند.

این مهارت ها شامل : مهارت گفتگو،گوش دادن موثر، مهارت های حل تعارض، و روابط بین فردی است که زوجین می توانند با رجوع به مراکز مشاوره خوب در تهران این مهارت ها را از روانشناسان زبده و البته دارای پروانه و مجوز که خوشبختانه تعدادشان کم نیست بهره ببرند.

 

مرکز مشاوره شرق تهران:


تهران- خیابان فرجام- تقاطع میدان صد و خیابان آیت- ساختمان پزشکان نگین. طبقه 5-واحد 20


تلفن تماس: 02177249607  -- 02177450159