کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران
کلینیک مشاوره و روانشناسی  شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

کلینیک مشاوره و روانشناسی شرق تهران(امین میرموسوی)77249607

با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره- تحت مدیریت امین میرموسوی( روانشناس مناطق عملیاتی جنوب کشور-شرکت نفت) مشاوره آنلاین، تلفنی و حضوری، خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره همسران

قبل از ازدواج در سن پایین، به مشاور مراجعه کنید.


نوشته: میرموسوی( موسس کلینیک)

پیامد های خطرناک ازدواج در سن کم

آمار بالای طلاق که از گوشه و کنار به گوش می رسد گاها خبر از ازدواج های زودهنگام می دهد. ازدواج هایی که کافی است دو نفر فقط برای چند دقیقه نزد مشاور صحبت کنند تا حاصل گفتگو، پرده از دانش کم و ضعف در بسیاری از مهارت های ارتباطی و زندگی بردارد. در این مرحله هیچ نیازی به تست نیست و همان لحظه های اول جلسه، خود گویای همه چیز است.

وقتی مشکلات ارتباطی زوج های بسیار جوان را بررسی می کنیم مشکلاتی از قبیل اضطراب  و نگرانی، طفره رفتن از مسئولیت ها، مدیریت ناپخته در روابط، قضاوت کردن و برچسب زدن در مشاجرات، درگیر شدن در مشاجره های بین فردی، انتقال استرس های شغلی به محیط زندگی، ریسک های شغلی بالا و پیامدهای آن در زندگی مشترک ، مهارت حل مساله ضعیف، تاثیر پذیر بودن از خانواده و اطرافیان از مهم ترین تجربه هایی است که در سنین کم اتفاق می افتد.


متاسفانه بر خلاف گذشته" ملاک سنی" تعیین کننده ازدواج موفق نیست پیش از این گفته می شد یا هنوز هم می گویند که افراد به خصوص آقایان در فاصله سنی 25 تا 35 ازدواج کنند اما بسیاری از ویژگی هایی که شرح آن گذشت تا حول و حوش سن 30 سالگی همراه فرد است و شروع اقدام برای ازدواجی که بتوان آن را منطقی در نظر گرفت حول و حوش سن 35 سالگی و چه بسا کمی بالاتر است( متاسفانه علی رغم همه ی پیامدهای احتمالی بالا رفتن سن). 


 پذیرش کلینیک: 02177249607

صدای مشاور: 9099071164

 (تماس روی خط صدای مشاور همه روزه و ایام تعطیل از ساعت 9 صبح الی 9 شب)

نقش ویژگی های شخصیتی در ازدواج


امین میرموسوی(موسس و مشاور کلینیک)


نقش ویژگی های شخصیتی  در ازدواج

 

ویژگی های شخصیتی نقش مهمی در حفظ زندگی زناشویی دارد.

 اگر کسی در روابط خود با اطرافیان و در محیط کار سلطه گر ظاهر می شود، نمی تواند کسی را با همین میزان از قدرت انتخاب کند.

 اگر شخصی بر سر مواضع خود پافشاری می کند ، انتظار می رود شریک زندگی اش  از انعطاف پذیری و قدرت مذاکره  بیشتری برخوردار باشد.


اگر چه این ها توجیه کننده این نیست که "من پافشاری می کنم و مشکل از شریکم هست اوست که باید انعطاف پذیر شود." خیر؛ از این خبرها نیست، لطفا تفسیر به رأی خود نکنید. در زندگی زناشویی تنها راه کاهش تنش، بالابردن قدرت مذاکره و انعطاف پذیری در گفتگو است.


به یاد داشته باشید که افراط و تفریط در ویژگی های رفتاری و خصوصیت های شخصیتی به هر نحوی که باشد محکوم به شکست در رابطه است.

پس قبل از ازدواج به فکر اصلاح، تحلیل شخصیت خود یا خودشناسی باشید.


کلینیک مشاوره شرق تهران: 02177249607

 

خدمات کلینیک خانواده در شرق تهران


خدمات کلینیک مشاوره: 

 

- ارتباط موثر در خانواده، محیط کار و روابط زناشویی

 

 

- تحلیل و شناخت روابط پیش از ازدواج



پذیرش: 02177249607

نشانی ما: میدان رسالت- خیابان هنگام- خیابان فرجام- بعد ازمیدان صدم- ساختمان پزشکان نگین طبقه 5 واحد 20


نقش دین و مذهب در آرامش و ارتباط موفق


نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


نقش دین و مذهب در آرامش وارتباط موفق


در اینکه نیروی عقل و تفکر و اندیشه برای تدبیرهای جزئی و محدود زندگی ضروری و مفید است بحثی نیست انسان در زندگی همواره مواجه با مسائلی است از قبیل: انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب همسر، تصمیم به طلاق، انتخاب یا تغییر شغل، مسافرت، تفریح و.... و بدون شک در همه این ها نیازمند به تفکر و اندیشه و تدبیر است و هر چه بیشتر و بهتر بیندیشد موفقیت بیشتری کسب می کند، و احیانا نیازمند به کمک فکری و تجربه دیگران می شود (اصل مشورت)


اما همیشه مشاور و روانشناس در دسترس نیست. پس جایگزین چیست؟ امروزه در نسل جوان شاهد هستیم برخورد حسنه و ارزش های اخلاقی در گفتگوها ضعیف شده و پایبندی به عفت کلام به چشم نمی خورد. در حالی که با تقویت ارزش های مذهبی، تامل، بردباری و گفتگوی حسنه افزایش می یابد.


در نظر داشته باشیم که رکن اساسی در اجتماعات بشری اخلاق است و قانون؛ اجتماع قانون و اخلاق می خواهد و پشتوانه قانون و اخلاق هم فقط و فقط دین است حتی به تجربه من در کار مشاوره، می توان گفت پشتوانه آرامش در دین است. بسیاری از مشکلات زندگی به گونه ای است که اگر شخص از استحکام درونی و مذهبی برخوردار باشد قدرت تفکر و حل مساله بالاتر می رود.


از ازدواج با این اشخاص خودداری کنید

نوشته: میرموسوی(مشاور و موسس کلینیک)


وقتی خودت را "عقل کل" حساب می کنی


ازدواج یعنی شراکت دادن فکر و احساس و نیاز طرفین در زندگی، یعنی به نیاز دیگری و انتظارات او اهمیت دادن و احترام قائل شدن.

وقتی شریک زندگی از تو می خواهد با هم نزد مشاور بروید و تو مشاور را قبول نداری و این گونه پاسخ می دهی: من خودم بهتر از هر کسی می فهمم..... این چیزا را قبول ندارم... ؛ اصلا من مگه دیوانه ام بروم پیش مشاور و ....


سوال از این شخص این است جایگاه تو کجاست؟ عقل کل هستی؟ تو دانای جهان هستی؟


جرأت کردی به وسیله ی یک مدرک تحصیلی بالا یا جایگاه شغل خاص، خودت را در جایگاه راهنما و مشاور قرار بدی؟ لطفا خودتان را در نزدیک ترین زمان ممکن به متخصص نشان دهید زیرا سلامت روان و عقل شما زیر سوال است.


همچنان به دختر و پسرها می گوییم در انتخاب همسر کسی را برگزینید که دیدگاه مشورتی و مشاور را قبول داشته باشد در غیر این صورت هر با که مشکلی پیش بیاید که قطعا در زندگی حوادثی رخ می دهد و هر بار که بخواهید از شخص سومی کمک بگیرید با عدم همکاری ایشان مواجه می شوید و اگر هم تنها پیش مشاور بروید تنها یک پاسخ را می شنوید:


" تا همسرتان همکاری نکند ما نمی توانیم کاری بکنیم یا نظری بدهیم"


 ازدواج با این اشخاص بسیار خطرناک است...


پذیرش کلینیک: 02177249607


صدای مشاور: 9092301285